اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیش‌بینی کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در ۱۴ استان/برف و باران در راه است

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.

پیش‌بینی کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در ۱۴ استان/برف و باران در راه است

‌محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 24 ساعت آینده بارش پراکنده و وزش باد در شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، همچنین غرب مازندران و استان گیلان پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم است. 

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیشِ رو با گذر امواج متناوب کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور، در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده وزش باد و کاهش دمای قابل توجه در شمال‌غرب کشور خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز چهارشنبه 28 مهر با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری سامانه بارشی ضمن تقویت در استان‌های ساحلی خزر به شمال‌شرق کشور نیز کشیده خواهد شد و در این دو روز شدت بارش‌ها در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در دامنه‌ای جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما را خواهیم داشت. 

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه 26 مهر تا جمعه 30 مهر ‌بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین 5 تا 10 درجه و در ارتفاعات همراه با بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط جوی ‌روز دوشنبه 26 مهر در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران و گیلان، روز سه‌شنبه 27‌ مهر در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، روز چهارشنبه 28 مهر در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، روز پنج‌شنبه 29 مهر در آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان، و روز جمعه 30 مهر در نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این راستا احتمال آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی‌، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد که توصیه می‌شود احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در جاده‌های بین شهری و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی در دستور کار باشد.

اصغری افزود: از روز پنجشنبه 29 مهر وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به ویژه زابل احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد در بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 15 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول