اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه: تعامل و ارتباط پژوهشگاه با دادگاه‌ها باید افزایش یابد

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه بر تعامل و ارتباط بیشتر این پژوهشگاه با دستگاه قضا و محاکم تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ارتباط کاملی بین پژوهشگاه و دستگاه قضا وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضا و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم برای حل مشکلات سیستم قضایی کشور، ارتقا یابد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه: تعامل و ارتباط پژوهشگاه با دادگاه‌ها باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه‌قضائیه در دیدار عمومی با مدیران، روسای پژوهشکده‌ها، پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه قوه قضائیه، با تأکید بر جایگاه علمی قابل قبول پژوهشگاه اظهار کرد: در شرایط فعلی که پژوهشگاه قوه قضائیه از جایگاه علمی قابل قبولی برخوردار است، هدف اصلی تمام فعالیت‌ها و پژوهش‌ها باید در راستای حل مشکلات دستگاه قضایی باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما این است که طرح‌ها و پروژه با محوریت حل مسائل دستگاه قضا باشد به شکلی که قضات نیز در آرای خود از این پژوهش‌ها استفاده کنند، گفت: پژوهشگاه قوه قضائیه این آمادگی را خواهد داشت تا نیازهای علمی تمام بخش‌های دستگاه قضایی را دریافت و بر اساس آن نیازها، پژوهش‌های کاربردی لازم را انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضائیه با بیان اینکه استفاده از سربازان نخبه و طرح‌های مختلف بسیار موثر بوده ولی باید دید که این طرح‌ها و اقدامات چه تاثیری در رای دادگاه و استفاده قضات خواهد داشت، افزود: از نکاتی که باید پژوهشگاه قوه‌قضائیه مدنظر قرار دهد، فضای دوستانه و اعتماد به یکدیگر است به شکلی که اصل باید تعامل و فضای دوستانه باشد و این امر در سوره حجرات نیز تاکید شده که افراد مومن و مسلمان باید رابطه اخوت و برادری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی با تاکید بر اینکه بحث کار مفید نیز باید مدنظر قرار گیرد تا از نظر قانونی و شرعی در پیشگاه حق تعالی مدیون نشویم، گفت: موضوع دیگر سلامت کاری است که باید در دستور کار قرار گیرد به شکلی که افراد از مسیر خود منحرف نشده و در فضای علمی موثر واقع شوند.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه در ادامه بر ضرورت افزایش ارتباط گروه‌ها و پژوهشگران پژوهشگاه با یکدیگر تأکید کرد و افزود: همچنین افزایش تعامل پژوهشگاه با دستگاه قضا به ویژه محاکم باید مدنظر قرار گیرد زیرا در حال حاضر ارتباط کاملی وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضایی و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام والمسلین هادی در پایان نیز بر ارتقاء ارتباط و تعامل پژوهشگاه قوه قضائیه با مراکز علمی تأکید کرد و گفت: برقراری این ارتباط و تعامل به طور قطع و یقین، فضای علمی مطلوبی را رقم خواهد زد.

در ادامه این نشست نیز کارکنان اداری و پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضائیه، درخواست‌ها، نیازها و چالش‌های پیش روی خود را با رئیس جدید پژوهشگاه مطرح کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول