اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده حزب‌الله؛ آمریکا و اعراب از سال گذشته، کشتار بیروت را طراحی کردند

نماینده فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان گفت که از یک سال پیش، افراد وابسته به آمریکا و عربستان سعودی در حال طراحی فتنه بیروت بودند.

نماینده حزب‌الله؛ آمریکا و اعراب از سال گذشته، کشتار بیروت را طراحی کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل الله» نماینده فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تأکید کرد که جنایت در بیروت، کشتاری بود که پیامدهای مهمی در پی خواهد داشت.

شبکه خبری المیادین به نقل از فضل گزارش داد، جنایتکاران، یک حرکت مسالمت‌آمیز را هدف قرار دادند و ارتش نیز تعهد داد که تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

وی تأکید کرد: «عادت نداریم خون خود را هدر بدهیم و می‌دانیم که چگونه از آن دفاع کنیم... با این تجاوز جنایتکارانه مقابله خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که این افراد با یاوه‌گوییهای خود [دیگران را] فریب دهند».

این نماینده حزب الله خاطر نشان کرد که سرویسهای امنیتی نیز تعهداتی داده‌اند و «به ما گفته‌اند که همه چیز خوب است. اما باید مشوقان، طراحان و کسانی را مجازات کرد که این گروهها را مستقر نموده و تیراندازی کردند».

فضل الله همچنین خبر داد که بیش از «یک سال است که اطلاعاتی به ما می‌رسد که این افراد برای فتنه آماده می‌شوند و در برابر سفارتهای آمریکا و عربستان، فخرفروشی می‌کنند».

وی در پایان تأکید کرد که آمریکا و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تیراندازی بیروت نقش داشته‌اند.

در همین ارتباط، «محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان در اظهاراتی  اعلام کرد، این جنبش به سمت جنگ داخلی پیش نخواهد رفت.

رعد ضمن اعلام اینکه خون شهدای پنجشنبه گذشته بیروت هدر نخواهد رفت، گفت، جنایتی که نیروهای وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» در هفته گذشت مرتکب شد، حساب و مجازات ویژه خود را دارد اما حزب‌الله هرگز به سمت جنگ داخلی کشیده نخواهد شد و آرامش و صلح داخلی را تهدید نخواهد کرد. دولت باید تحقیقات مربوط به این موضوع را انجام و عاملان آن را مجازات کند(جزئیات بیشتر).

هواداران حزب‌الله و جنبش امل پنجشنبه گذشته در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده‌ بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. نیروهای امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت شهید و شصت مجروح در پی داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول