اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موشک مافوق صوت چین واهمه به جان پنتاگون انداخت

به دنبال شلیک موفق موشک مافوق صوت از سوی چین، سخنگوی پنتاگون، ارتش چین را اولویت نخست چالش علیه ارتش آمریکا خواند.

موشک مافوق صوت چین واهمه به جان پنتاگون انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال آزمایش موفق یک موشک مافوق صوت از سوی چین، پنتاگون واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «ما نگرانی‌های خود را در مورد توانایی‌های نظامی که چین به دنبال آن می‌رود، روشن کرده‌ایم، توانایی‌هایی که تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را یک چالش به شمار می آوریم.»

نشریه «فایننشال تایمز» شامگاه شنبه گزارش داد که چین در ماه آگوست یک فروند موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرده که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته‌ای بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا را شگفت زده کرد.

پنج نفر از افراد مطلع ازاین آزمایش به فایننشال تایمز گفتند: «ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک وسیله گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرد و قبل از حرکت به سمت هدف‌، از فضای مدار پایین زمین عبور کرد.»

 این آزمایش نشان می‌دهد که چین پیشرفت شگفت‌انگیزی در زمینه سلاح‌های ابرفراصوت صوت داشته است و بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که مقامات آمریکایی تصور می‌کردند.

فایننشال تایمز در این‌باره نوشت: «این آزمایش سوالات جدیدی را در مورد اینکه چرا ایالات متحده معمولا نوسازی نظامی چین را دست‌کم می‌گیرد، ایجاد کرده است.»

منبع چهارم به این نشریه گفت: «ما هیچ نظری نداریم که آنها چگونه این کار را کردند.»

«تیلور فراوِل» کارشناس سیاست‌های چین در حوزه سلاح‌های اتمی که او نیز از این آزمایش بی‌اطلاع بود، گفت که یک موشک ابرفراصوت صوت مجهز به کلاهک اتمی می‌تواند به چین کمک کند تا سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا را که برای نابودی موشک‌های بالستیک جدید طراحی شده است، جا بگذارد.

چندی قبل نیز بک وبگاه تحلیلی در مطلبی به تحلیل موشک جدید ساخت چین که قابلیت ایجاد خاموشیهای سراسری شهرهای آمریکا را دارد، پرداخت.

وبگاه «آسیا تایمز» در این زمینه نوشت، موشک جدید ساخت چین با سرعت 6 ماخ حرکت می‌کند، یک انفجار در یک شهر بزرگ ایجاد و یک پالس الکترو مغناطیسی ایجاد کرد، وخطوط ارتباطی و برق را فوراً از بین برده و عملا مردم فلج می‌شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول