اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های قشم و کیش: «اندیشه ما می‌توانیم» در مناطق آزاد جاری شود

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در قشم و کیش در بیانیه‌ای به بیان اولویت‌ها و راهکارهای توسعه منطقی و دور از فساد در مناطق آزاد پرداختند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های قشم و کیش: «اندیشه ما می‌توانیم» در مناطق آزاد جاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف پردیس بین الملل جزیره کیش، پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، دانشگاه پیام نور واحد بین الملل کیش، دانشگاه علمی کاربردی واحد کیش، دانشگاه آزاد اسلامی  قشم، دانشگاه پیام نور قشم، دانشگاه آموزش عالی قشم، آموزشکده علوم و فنون دریایی قشم، دانشگاه خوارزمی قشم و دانشکده علمی کاربردی قشم در بیانیه‌ای بر ضرورت جاری ساختن روحیه و اندیشه جهادی در ساختار مدیریتی مناطق آزاد و ترویج اندیشه «ما می‌توانیم» تأکید کرده‌اند.

متن این بیانیه بدین شرح است: 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حضرت حجه الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی
با سلام و تحیات

در دو ماه و اندی پس از آغاز به کار دولت مردمی حضرتعالی که برآمده از رای قاطع ملت ایران و حضور حماسی آنان در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در انتخابات دشمن شکن 28 خرداد 1400 بود و دقت نظر در گزینش نیروهای انقلابی در گام دوم انقلاب در هر چهار انتخابات برگزار شده در آن مقطع، نوعی احیای اعتماد عمومی به کارآمدی مجموعه نظام متجلی شد.

با وجود وضعیت حاد پاندمی کووید 19، سوء مدیریت هشت ساله و آسیب های فراوان مسئولان وقت در دولت، مجلس دهم و شورای پنجم و شهرداران منتخب آنان به باورهای مردم که گلایه های به حق آنان در سال های 96 و 98 را در پی داشت، سبقه جنابعالی به عنوان جوان بسیجی فعال از جبهه های نبرد حق علیه باطل تا مسئولیت های متعدد در ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، اداره موفق آستان مقدس قدس رضوی و تجربه گران بهای هلدینگ داری در محضر حضرت علی بن موسی الرضا و سپس دوران درخشان مسئولیت‌های متعدد تا ریاست دستگاه قضا که اتفاقا با به کارگیری جوانان مومن و متخصص حزب اللهی به ظهور نشست، سبب ساز ایجاد باور دوباره در میان ملت رنج کشیده ایران اسلامی شد که «اصحاب ما می توانیم» همچنان در کشور حضور داشته و برای گشودن گره ها نه از پشت میزهای ریاست ساختمان پاستور که با تاسی به سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیجی وار در وسط میدان و در کنار آنان و بدون چشم دوختن به دست بیگانگان، آماده بازگرداندن مسیر اداره کشور بر مدار تعالی با نگرش بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مد نظر رهبری معظم انقلاب هستند.

معظم له بارها تاکید کرده اند ظرفیت های کم نظیر کشور، هیچ بن بستی باقی نگذاشته و می توان با مدیریت جهادی، کاری کرد این دشمنان ایران باشند که محتاج ارتباط با این قدرت کم نظیر و فاتح قلوب ملت های منطقه باشند و نه دولت ایران، منتظر امضای تضمین آفرین این دولت یا آن دولت غربی و استکباری باشد.

خوشبختانه چه شخص جنابعالی و چه برخی وزرای محترم در انتخاب معاونین، مدیران عامل صندوق‌ها و سازمان‌ها، اعتماد قابل توجهی به جوانان متخصص و مومن داشته و به فرمان مقام معظم رهبری برای بهره گیری از این سرمایه عظیم، توجه ویژه داشته اید.

انتصاب جوانان متخصص انقلابی و پاک دست یعنی دکتر سعید محمد به دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی از سوی وزیر جوان و انقلابی امور اقتصادی و دارایی بود که پس از آن با حکم مشاوره از سوی جنابعالی، تایید و تکمیل شد.

سمت کلیدی «مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی» که با استناد به ماده (۶) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۲/۰۶/۰۷ مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۸) اساسنامه سازمان‌های مذکور نسبت به «صدور احکام رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان‌های مناطق آزاد» پس از مشورت با وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی صورت می گیرد، در دوران فعلی اهمیتی مضاعف دارد. در دوران ریاست جنابعالی بر دستگاه قضا، ده ها پرونده فساد از این مناطق، روی میز قضات محترم قرار داشت؛ مناطقی که بر اساس فسلفه وجودی تشکیل آن، نه دروازه واردات محصولات بنجل خارجی، بلکه باید به مثابه فرصتی برای انتقال فناوری های نوین، ایجاد اشتغال مولد و دانش بنیان برای تبادل دانش، مهارت، تولید و خدمات با سایر کشورهای جهان به آن نگریسته شود اما متاسفانه اکنون با وجود تلاش های کارکنان بدنه متخصص این مناطق، به دلیل رخنه فامیل سالاری و باند محوری در پست های مدیریتی، از این ماموریت مهم فاصله بسیار زیادی پیدا کرده است. جنابعالی به درستی از دکتر سعید محمد خواسته اید« ضمن بهره‌گیری مطلوب از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و با انتخاب افراد صالح و کارآمد در پشتیبانی از ایجاد اشتغال سالم و مولد، نقش‌آفرینی مؤثر در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، تلاش در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و پیشبرد عمران، آبادانی و کمک به توسعه اقتصادی کشور و نظارت لازم به‌منظور پیشگیری از بروز هرگونه فساد و روابط ناسالم در مناطق آزاد مجدانه کوشا» باشد.

به فرموده امیر مومنان، فرصت ها چون ابر در حال گذر هستند. وضعیت آشفته ای در این مناطق که دارای ظرفیت های غیر قابل تصور در حوزه انتقال فناوری، کارآفرینی دانش محور و گردشگری هستند، حاکم است. ما باور داریم انتصاب جوانان مومن، تحصیلکرده و آشنا به زیر و بم مناطق ویژه، می تواند آغازگر تحول و بازگشت به روح قانون مصوب این مناطق باشد و مانند بسیاری از مناطق ویژه جهان، دروازه توسعه آن کشورها مخصوصا در حوزه انتقال فناوری و صادرات آن لقب بگیرد. اما این شرط لازم مدیریت در این مناطق است.

شرط کافی، دارا بودن کارنامه‌ای روشن در فساد ستیزی بدون وقفه و زدودن شبکه روابط ناسالم از این مناطق راهبردی است که هر آن، بازگشت به وضعیت مطلوب را دشوار تر می کند. از جنابعالی به عنوان گزینه امیدبخش مردم برای بازگشت رفاه، اشتغال، درآمد مکفی و در یک کلام، عزت و سربلندی به ایران و ایرانی، انتظار می رود به شکل ویژه ای، دستور تسریع در تعیین هیات مدیره ها و مدیران عامل مناطق آزاد کشور را صادر فرمایید.

ما نیز آمادگی خود را برای به صحنه آمدن بدون چشم داشت به صحنه و در اختیار قراردادن یافته های علمی و عملی خود برای توسعه مبتنی بر الگوی اسلامی –ایرانی پیشرفت مد نظر مقام معظم رهبری در این مناطق اعلام می داریم. اگر این مهم یعنی حضور جوانان متعهد، متخصص و مومن حزب اللهی در هیات مدیره ها و مدیریت عاملی این مناطق، جامه عمل بپوشد، جنابعالی در سفرهای استانی دولت مردمی، می توانید از نزدیک آنچه تحویل گرفته اند را با آنچه با کاربست ظرفیت های مغفول مانده آن، بهبود روندها، قانونگرایی، مدیریت جهادی و ارتباط نزدیک با فعالان اقتصادی و مردم عزیز همین مناطق به دست خواهند آورد مقایسه کنید؛ اگرچه شما در دوران مدیریت خود ثابت کرده اید به نیروی جوانی جوانان پاک دست و متعهد، بیش از بسیاری دیگر از آنان که فقط سخن آن را بر زبان آوردند، ایمان دارید و همین خصیصه، مایه دلگرمی ماست.

از خداوند متعال برای جنابعالی در مسیر بسیار دشوار پیش رو، توفیقات روز افزون مسئلت می کنیم.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول