اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش| اسرائیل تنها رژیمی که «کودکان» را در دادگاه نظامی محاکمه می‌کند

رژیم صهیونیستی که 200 کودک فلسطینی را در زندان‌های خود نگه می‌دارد تنها رژیمی است که کودکان را در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند و به اتهام پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی تا 20 سال حبس می‌کند.

گزارش| اسرائیل تنها رژیمی که «کودکان» را در دادگاه نظامی محاکمه می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز ششم سپتامبر (15 شهریور) بود که شش زندانی فلسطینی توانستند از زندان فوق امنیتی جلبوع در 4 کیلومتری مرز کرانه باختری اشغالی فرار کنند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این افراد مسیر فرار خود را توسط حفره‌ای که در زیر دستشویی آنها در سلولشان قرار داشت برای ماه‌ها حفر کردند. مقام‌های اسرائیلی فرار این زندانی‌ها را حدود ساعت 3:30 بامداد فهمیدند.

پلیس،‌ نظامیان و عناصری از سازمان جاسوسی داخلی اسرائیل (شین بت) وارد عملیات جستجو شده و با استفاده از سگ‌های جستجو کننده و همچنین ایجاد ایست بازرسی در محیط اطراف زندان عملیات یافتن این زندانی‌ها را به پیش بردند. عملیات جستجو که با مشارکت هزاران نیروی پلیس و غیره ادامه داشت ۱۰۰ میلیون شکل (حدود ۳۱ میلیون دلار) برای رژیم صهیونیستی خرج برداشت.


زندان فوق امنیتی جلبوع در سرزمین‌های اشغالی

 

شنبه 11 سپتامبر (20 شهریور) پلیس رژیم صهیونیستی گفت که 4 نفر از زندانی‌ها را نزدیک ام‌الغنم دستگیر کرده است اما هنوز دو نفر آزاد بودند.

پس از آن، فلسطینیان درسرتاسر کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی به خیابان‌ها سرازیر شده و با زندانیان فلسطینی ابراز همدردی کرده و علیه بازداشت‌ آنها تظاهرات کردند.

سرانجام روز 28 شهریور، شمار زیادی از نظامیان اشغالگر به اردوگاه جنین حمله کردند و با فلسطینی‌های ساکن این اردوگاه درگیر شدند و در نهایت «ایهم کممجی» و «مناضل انفیعات» را که سیزده روز پیش از این تاریخ به همراه چهار اسیر فلسطینی دیگر، از زندان فوق امنیتی جلبوع فرار کرده بودند، دستگیر کردند. محمود العارضه در تشریح عملیات فرار گفته بود: «هیچ کمکی از اسرای داخل زندان دریافت نکردیم و من مسؤول اول برنامه‌ریزی و اجرای این عملیات هستم. عملیات کندن تونل را از نوامبر ۲۰۲۰ آغاز کردیم و تا این ماه (سپتامبر ۲۰۲۱) ادامه داشت».


حفره‌ای که 6 زندانیان فلسطینی از آن از زندان جلبوع گریختند

 

4650 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشری «ادامیر»، در حال حاضر چهار هزار و 650 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

فلسطینیان تاکید دارند که این افراد زندانی سیاسی بوده و به دلیل مقاومت در برابر اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی در زندان هستند.

از این تعداد 520 نفر بدون هیچگونه اتهام یا محاکمه‌ای در بازداشت هستند. 200 نفر از این زندانی‌هارا کودکان تشکیل می‌دهند و 40 نفر از آنها نیز زنان هستند.

544 نفر از فلسطینیانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند حبس ابد بوده و 499 نفر از آنها نیز با حبس‌هایی بیش از 20 سال مواجه هستند.


200 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند

 

از ابتدای سال 2021، نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت فلسطینیان از جمله کودکان و زنان را افزایش داده‌اند. ماه می امسال (اردیبهشت) شاهد بیشترین تعداد بازداشتی فلسطینیان بوده و طی این ماه حدود 3 هزار و 100 فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

بر اساس آماری که سازمان حقوق بشری ادامیر ارائه داده، ارتش رژیم صهیونیستی از سال 2000 تا کون حدود 12 هزار کودک فلسطینی را زندانی کرده است. بسیاری از این کودکان متهم هستند که اقدام به پرتاب سنگ کرده‌اند، اقدامی که تحت قوانین نظامی، مجازاتی تا 20 زندان نیز می‌تواند داشته باشد.


اتهام بسیاری از کودکان فلسطینی پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی است

 

رژیم صهیونیستی تنها رژیم در جهان است که کودکان را در دادگاه‌های نظامی محاکمه کرده و اغلب آنها را از حقوق اولیه خود منع می‌کنند.

در حال حاضر، 200 کودک فلسطینی همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که اغلب آنها نیز در مرحله بازداشت پیش از محاکمه قرار داشته و  هنوز به هیچ جرمی محکوم نشده‌اند.

در سال 2020، تحقیقی از 470 فلسطینی در سرتاسر کرانه باختری درباره شرایط بازداشت شدن آنها توسط ارتش رژیم صهیونیستی طی 10 سال پیش پرسیده شده است.

ضرب و شتم فلسطینیان در دوره بازداشت

81 درصد از این افراد گفته‌اند که در دوره بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. 86 درصد گفته‌اند که در دوره بازداشت به صورت عریان بازرسی شده‌اند. 88 درصد درمان پزشکی کافی و به موقع دریافت نکرده‌اند. 89 درصد اعلام کرده‌اند در دوره زندان به آنها چشم بند زده‌اند. 52 درصد تهدید شده‌اند که به خانواده‌هایشان آسیب رسانده می‌شود. به 47 درصد نیز اجازه داده نشده است تا به وکیل دسترسی داشته باشند.

 

در مورد شکنجه و آزار و اذیت 6 زندانی فلسطینی که توانسته بودن از زندان جلبوع فرار کنند نیز گزارش‌های زیادی منتشر شده است.  «خالد محاجنه» وکیل کمیته امور اسرا پس از دیدار با محمد العارضه پس از بازداشت مجدد گفت، وی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و از زمانی که بازداشت شده تنها اجازه ۱۰ ساعت خواب به او داده شده، محمد همچنین از غذا محروم شده بود.

المحاجنه شرایط و شکنجه‌های انجام شده علیه محمد العارضه را به شرح زیر توضیح داد:

محمد مورد شکنجه بسیار شدید و ضرب و شتم شدید قرار گرفته است؛ سر وی به زمین کوبیده شده و تمام بدن وی زخم است و تا این لحظه درمانی دریافت نکرده است. محمد از شنبه تا کنون (چهارشنبه) مورد بازجویی شدید قرار گرفته و از آن زمان تنها ۱۰ ساعت خوابیده است. یکی از بازجویان به وی گفته «تو حق زندگی نداری، حق تو این است که گلوله به سرت شلیک شود».

اخیرا،کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی استفاده از سیاست «انتقام جمعی» علیه اسرا و در تنگنا قرار دادن آن‌ها را به ویژه در زندان نفحه اجرا می‌کند.

اداره زندان نفحه، اسرای فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی را از باقی ماندن در سلول‌های خود ممانعت کرده و آن‌ها را دائما به سلول‌ها دیگر منتقل می‌کند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنین تعداد زیادی از اسرای جهاد اسلامی را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده است.

 

520 فلسطینی در بازداشت اداری بدون تفهیم اتهام

در حال حاضر 520 فلسطینی دربازداشت اداری به سر می‌برند. این بازداشت بدون هیچگونه اتهام یا محاکمه‌ای انجام می‌شود. احکامی که به بهانه محرمانه بودن، هیچ اتهام مشخصی برای اسرا بیان نمی‌کند و در اکثر موارد پیش از پایان مدت بازداشت، تمدید می‌شود.

بازداشت شدگان که شامل زنان و کودکان می‌شوند می‌توانند برای شش ماه که قابلیت تجدید داشته بدون هیچگونه اتهامی در بازداشت ارتش بمانند.

بر اساس قوانین بین‌المللی، یک کشور اشغالی از انتقال و نگهداری زندانیان در خارج از سرزمین اشغال شده منع می‌شود اما رژیم صهیونیستی این قانون را درباره تعدادی از زندانیان فلسطینی نقض کرده است.

طی سال‌های گذشته، تعداد زیادی از فلسطینیان در اعتراض به بازداشت خود اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.

فلسطینیان روز 17 آوریل (28 فروردین) را روز زندانیان فلسطینی نام گذاری کرده تا یاد کسانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و برای آزادی خود در برابر اشغالگران اسرائیلی تلاش می‌کنند، زنده نگه دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول