اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بازگشت 19 واحد صنعتی به چرخه تولید با ورود دستگاه قضا در کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 19 واحد تولیدی مشکل دار و یا راکد با ورود دستگاه قضا در کردستان به چرخه تولید بازگشت.

بازگشت 19 واحد صنعتی به چرخه تولید با ورود دستگاه قضا در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی عصر امروز در همایش تجلیل از فعالین اقتصادی استان کردستان که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امیرالمومنین می‌فرمایند کار و تلاش زحمت دارد اما بیکاری، فساد، مفسد و آسیب اجتماعی به دنبال دارد.

وی گفت: هر ساله 15 درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در کردستان افزایش دارد و به تعبیر دیگری، سالانه بیش از 500 هزار پرونده قضایی در استانی با جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفر تشکیل می‌شود که این رقم بزرگی است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان در ادامه به حساسیت و توجه ویژه مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان به حمایت از تولید و اشتغال در کشور گریزی زد و گفت: ما تا وضعیت مطلوب در این حوزه که بخش زیادی از آن نتیجه تحریم‌های اقتصادی است راه زیادی داریم و باید با تلاش جهادی و عزم همه جانبه در مسیر تولید تسهیل‌گری کنیم.

حسینی گفت: علیرغم تمام اقدامات و تلاش‌هایی که آمار آن توسط متولیان امر اعلام می‌شود کردستان در سرانه بیکاری یا بالاترین رتبه و یا یکی از استان‌های با درصد بالای بیکاری در کشور است.

وی گفت: برای گذر از این وضعیت و جهش در بخش تولید بیانات و فرامین مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب قرار گیرد، شعار سال و توجه خاص ایشان به حمایت از تولید یک فرمان ولایی است و هر کس اعتقاد به ولایت و نظام و پیشرفت ایران دارد باید در مسیر عمل به  این دستورات تلاش کند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان به ورود جدی دستگاه قضا به موضوع حمایت از تولید و تلاش برای احیای واحدهای راکد و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای مشکل‌دار طی دو سال اخیر گریزی زد و عنوان کرد: در دوره تحول یعنی طی 2 سال قبل بیش از 2 هزار واحد تولیدی با ورود دستگاه قضا یا احیا شده و یا از تعطیل شدن آن جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: طی 7 ماهه امسال 19 واحد تولیدی مشکل‌دار و یا راکد با ورود دستگاه قضا در استان دوباره احیا و به چرخه تولد بازگشته و یا از تعطیل شدن آنها جلوگیری شده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: موضوع ترک فعل مدیران از دیگر اقدامات ارزشمندی است که دستگاه قضا در استان کردستان به صورت جدی به آن ورود کرده و حرکت‌های خوبی اتفاق افتاده است.

وی گفت: دستگاه قضا تا رفع مشکل تمام واحدهای تولیدی در استان همچنان خود را موظف به فعالیت در این بخش می‌داند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

حسینی خطاب به متولیان بخش تولید در استان گفت: علیرغم تمام گزارشات و اقداماتی که انجام داده اید طی چند سال اخیر توجهی که به بخش تولید باید صورت می‌گرفته تحقق پیدا نکرده و این مهم موجب ایجاد دلسردی در فعالین این بخش در استان شده است باید با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان این دلسردی را به دلگرمی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران در استان باید احساس امنیت داشته باشند و این وظیفه همه ماست که امنیت اقتصادی را در استان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش معادن نیز کارهای خوبی در استان شده اما در صدور مجوزها باید دقت بیشتری صورت بگیرد، گفت: اقدامات کارشناسی در برخی معادن واگذار شده در استان به درستی صورت نگرفته و این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشته است که وظیفه خود می‌دانیم به موضوع ورود پیدا کنیم تا حقی تضییع نشود.

رئیس‌کل دادگستری کردستان اضافه کرد: در این بخش قبل از صدور مجوز و هر اقدامی مهمترین موضوع توجیه کردن سرمایه گذار و مردم منطقه است فرهنگ سازی در این بخش باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول