اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

علل وقوع سوانح رانندگی در راه‌های سمنان/ تصادفات فوتی ۱۱ درصد کاهش یافت

روزانه تصادفات مختلفی در جاده‌ها و معابر استان سمنان به وقوع می‌پیوندد که منجر به فوت یا مصدومیت رانندگان و یا سرنشینان خودروها می‌شود؛ اما علل وقوع این سوانح رانندگی چیست؟

علل وقوع سوانح رانندگی در راه‌های سمنان/ تصادفات فوتی ۱۱ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، روزانه تصادفات مختلفی در جاده‌ها و معابر استان سمنان به وقوع می‌پیوندد که منجر به فوت یا مصدومیت رانندگان و یا سرنشینان خودروها می‌شود.

وقوع این تصادفات عواقب مختلفی برای سرنشینان و رانندگان و یا خانواده این افراد دارد که در بیشتر اوقات زندگی این افراد را دچار اختلال می‌کند.

اما علت وقوع این تصادفات چیست و چگونه می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد؟ در ادامه به بررسی علل وقوع سوانح رانندگی در راه‌ها و معابر استان سمنان می‌پردازیم.

بی‌توجهی به جلو؛ عامل وقوع بیشتر تصادفات سمنان

تقی کبیری، رئیس پلیس‌راه استان سمنان اظهار کرد: با عنایت به اقدامات مطلوب صورت گرفته، در ۶ ماه نخست سال جاری، شاهد کاهش ۱۱ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های استان بودیم.

وی با بیان اینکه درمجموع در ۶ ماه سال جاری، ۱۰۹ نفر در راه‌های استان سمنان فوت شدند، افزود: همچنین قابل‌توجه است که در ۶ ماه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۴ درصد افزایش تردد در راه‌ها استان به وقوع پیوست.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان بیان کرد: در زمینه تصادفات منجر به جرح نیز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، میزان پنج درصد افزایش داشتیم.

کبیری گفت: تعداد کل تصادفات در راه‌های استان سمنان شامل فوتی، جرحی و خسارتی در ۶ ماه نخست سال جاری، نسبت به سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: بی‌توجهی به جلو با ۶۶ درصد، بیشترین فراوانی را ازنظر علت تصادفات در راه‌های استان سمنان در ۶ ماه سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان اضافه کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۵ مورد تصادف اتوبوس مقصر در راه‌های استان داشتیم که این میزان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، به ۲۳ مورد افزایش یافت.

کبیری افزود: ما به‌طور معمول در شبانه‌روز حداقل یک مورد اتوبوس دارای نقص فنی در راه‌های استان سمنان داریم که نیاز است تا شرکت‌های مسافربری نسبت به بررسی کیفیت و سلامت اتوبوس‌ها در مبدأ اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی میدان در تصادفات، با پلیس‌راه استان است و تقاضا داریم تا سایر دستگاه‌های متولی امر از اعلام نظر در خصوص تعداد فوتی‌ها و مجروحان خودداری کنند.

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی راه‌های سمنان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: فوتی‌های ناشی از تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد کاهش یافت.

علیرضا شریفی‌نژاد افزود: ۱۱ درصد فوتی‌های کمتر در راه‌های استان سمنان علی‌رغم افزایش ترددها، امری ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در پهنه گسترده استان سمنان علاوه بر همشهریان، به‌تمامی مردم کشور خدمات ارائه می‌دهیم، خاطرنشان کرد: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از راه‌های استان عبور می‌کنند که باید ارائه خدمات مطلوب به این ناوگان حمل و نقل، همواره در دستور کار باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: جاده یکی از ارکان حادثه است که باید به سمتی گام برداریم تا خطای ناشی از وسیله نقلیه، راکب و همچنین بستر که جاده است، به سمت صفر کاهش یابد.

شریفی‌نژاد با تأکید بر اینکه پیش‌بینی‌های طرح زمستانه برای خدمات‌رسانی در راه‌های استان توسط پلیس‌راه، اندیشیده شود، ادامه داد: مدیریت حادثه امری است که مسؤولیت آن با پلیس‌راه است و سایر دستگاه‌های متولی باید با هماهنگی پلیس‌راه، نسبت به انعکاس حقایق اقدام کنند.

وی بیان کرد: در استان سمنان ما تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل را در دستور کار دادیم، اما نیاز است به دلیل تردد فرااستانی ناوگان حمل و نقل در محدوده راه‌های استان، پیگیری‌های کشوری این موضوع انجام شود.

وقوع ۴۵ درصد تصادفات شهری در ساعات ۱۰ تا ۱۲ شب 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: بررسی مجدد نقاط حادثه‌خیز معابر درون‌شهری استان به‌صورت میدانی توسط متولیان امر انجام و برآورد بودجه موردنیاز جهت ایمن‌سازی نقاط توسط شهرداری‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه علی‌رغم اقدامات خوب صورت گرفته توسط شورای هماهنگی ترافیک استان، انتظارات بیش از این است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ شاهد این هستیم که روند پایدار کاهشی که از سال ۱۳۹۶ تا ابتدای سال ۱۴۰۰ در بحث کاهش تصادفات درون‌شهری به وقوع پیوسته بود، در حال معکوس شدن است که نیاز است تا پیگیری جدی در این خصوص انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم یک نفر از آمار تصادفات جرحی و فوتی در معابر درون‌شهری را کاهش دهیم،‌ توانسته‌ایم نویدبخش آرامش برای یک خانواده از همشهریان در استان باشیم و این امری بسیار ارزشمند است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: ۴۵ درصد تصادفات داخل شهری ما در استان، طی ساعات ۱۰ تا ۱۲ شب به وقوع می‌پیوندد که نیاز است تا در خصوص این مهم، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه برای کاهش این ارقام توسط صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

تشکیل کمیته ویژه بررسی مباحث مربوط به خیابان امام (ره) سمنان 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: کمیته ویژه پیگیری، بررسی و دستیابی به یک جمع‌بندی مطلوب در خصوص مباحث پیرامون خیابان امام (ره) سمنان تشکیل می‌شود.

شریفی‌نژاد بیان کرد: ما در بحث خیابان امام (ره) سمنان، باید به سمتی گام برداریم تا مشکل موجود فعلی برطرف شده و در نهایت آسایش مردم را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در این مسیر لازم است تا تمامی مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی پیرامون این خیابان و تصمیمات اتخاذشده در خصوص آن، موردتوجه قرار داشته باشد تا بهترین تصمیم ممکن گرفته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: نیاز است تا کمیته‌ای با محوریت فرمانداری سمنان با حضور اعضاء شورای ترافیک شهرستان، نماینده استانداری، اصناف، شهرداری، دادستانی و سایر دستگاه‌ها متولی امر تشکیل و طی جلسه‌ای مباحث در زمینه این مهم در ابعاد مختلف بررسی و به یک جمع‌بندی مطلوب دست یابند.

احصای ۳۴ نقطه حادثه‌خیز در معابر شهری استان سمنان

موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان نیز اظهار کرد: در خصوص تصادفات فوتی شهری در کل استان، ۱۱ فقره تصادف فوتی در ۶ ماه سال ۱۳۹۹ به ثبت رسید که این میزان به ۱۴ مورد در ۶ ماه نخست سال جاری افزایش یافت که با افزایش ۲۷ درصدی همراه بود.

وی اضافه کرد: درمجموع ۷۷ درصد کاهش تعداد تصادفات فوتی را در استان سمنان از سال آغاز برنامه (سال ۱۳۹۶) تا به امروز داشتیم.

رئیس پلیس راهور استان سمنان ادامه داد: همچنین تصادفات جرحی معابر درون‌شهری در استان در ۶ ماه نخست سال جاری، تعداد یک‌هزار و ۴۹ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشت.

بزرگی عنوان کرد: ۳۴ نقطه حادثه‌خیز درمجموع معابر شهری استان سمنان در سال ۱۴۰۰ احصا شده که تاکنون چهار نقطه آشکارسازی و دو نقطه نیز ایمن‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدام مؤثری برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری استان سمنان صورت نگرفته که نیاز است این مهم به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: بی‌توجهی به جلو با ۳۰.۵ درصد و رعایت نکردن حق تقدم با ۲۷ درصد، بیشترین فراوانی علت تصادفات معابر درون‌شهری استان طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

بزرگی خاطرنشان کرد: همچنین سواری با ۷۱ درصد، بیشترین فراوانی نوع کاربری وسیله نقلیه در تصادفات معابر درون‌شهری طی ۶ ماه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول