اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

من و فرزندانم تابعیت هیچ کشور دیگری را نداریم

استاندار زنجان گفت: من و هیچ یک از فرزندانم تابعیت کشور دیگری را به غیر از ایران نداریم، یکی از فرزندانم متولد یک کشور دیگر است و من به سبب عضویت در هیأت علمی خیلی سفر رفته‌ام و همه سفرها با پاسپورت ایرانی انجام شده و همیشه هم برای گرفتن ویزا مشکل داشته‌ام.

من و فرزندانم تابعیت هیچ کشور دیگری را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران تبدیل شدن زنجان به قطب آی تی را یک شعار دانست و اظهار کرد: سعی می‌کنم از نگاه شعاری به هدف دور باشم، هر چند باید از آی تی برای بهتر زندگی کردن که شامل استقرار صنایع وابسته و ... می‌شود، استفاده کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای سفر به نقاط مختلف استان برنامه دارد، افزود: این سفرها در موعد مقرر خود برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

وی به مسائل مطرح شده در مورد پسماند روی انباشته در شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: در این مورد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به نفع مردم حتی در انتقال صنایع آلاینده عمل خواهد شد.

افشارچی داشتن مرکز لجستیک را به معنای خاص آن نیازمند داشتن راه‌های ارتباطی دانست و افزود: نخستین اقدام در این مورد دو خطه کردن ارتباط بین زنجان و قزوین در همه ابعاد است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ ابایی از استفاده از افراد توانمند ندارد، تصریح کرد: اعتقادی به تغییرات گسترده و زودهنگام ندارم و از همه افراد توانمندی بدون توجه به سبقه سیاسی استفاده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موفقیت استانداران بومی گفت: من از آینده خبر ندارم ولی امیدوارم طوری عمل شود که دیگر رغبتی به حضور مدیران غیربومی وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برنامه بسته شده برای استان زمان بندی مشخصی ندارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم همه برنامه‌ها با توجه به نقطه‌زن بودن و برنامه‌محور بودن عملیاتی شود.

توسعه حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال و گردشگری سه برنامه اولویت‌دار استان است

وی مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده برای استان را توسعه حوزه حمل و نقل، گردشگری و اقتصاد دیجیتال اعلام کرد و افزود: حوزه آب به مانند همه مناطق کشور از مخاطرات محسوب می‌شود و استان ما هم تنش آبی دارد و اگر اقدامی انجام نشود، حتی در سال آینده هم مشکل خواهیم داشت.

افشارچی با تاکید بر اینکه انجام هر اقدامی در حوزه آب نیازمند تخصیص اعتبار است، تاکید کرد: کل نظام نسبت به موضوع آب حساس است.

استاندار زنجان بر لزوم استفاده از اقتصاد دیجیتال در راستای کمک به توسعه متوازن تاکید کرد و افزود: مطلع شدم که بودجه پارک علم و فناوری بسیار پایین است که باید برای حل آن اقدام کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نقش اجتماعی صنایع و عقب‌ماندگی‌های استان به ویژه ماهنشان در این مورد گفت: به نظر مجموعه دولتی باید در این حوزه برای صنایع مشکل گشا باشد و در مقابل باید از صنایع برای ارتقای سطح زندگی مردم این مناطق کمک گرفته شود.

افشارچی با بیان اینکه هر اقدامی در حوزه فرهنگ باید ایجابی باشد که اغلب سلبی انجام می‌شود، ادامه داد: کشور ما دستگاه‌های متعدد فعال در حوزه فرهنگ دارد که باید از اقدامات آن‌ها تقدیر شود.

استاندار زنجان بر ضرورت استفاده از ظرفیت فعالان حوزه فرهنگ به ویژه هیأت‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: در این میان می‌توان از ظرفیت هیأت‌های مذهبی استفاده بهینه کرد که از علاقه‌مندی‌های شخصی من هم هست.

 وی ادامه داد: در مورد قرآن هم به صورت ویژه عمل خواهد شد و من معتقد هستم که برنامه‌های این حوزه باید مسجد محور باشد.

افشارچی به اشتغال ایجاد شده توسط صنایع در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیکاری استان به نسبت کشور قابل قبول است، ضمن اینکه پروژه‌های صنعتی متعددی در مرحله اخذ مجوز هستند که در مجموع به اشتغال استان کمک خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پیشبرد امور پتروشیمی زنجان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: دستگاه‌های خریداری شده این واحد در حال وارد شدن است و تلاش می‌شود، مشکلات این واحد به عنوان یکی از گره‌ها، باز شود.

وی ادامه داد: بنای من این است که با محبت حرکت کنم، من به همه مردم احترام قائل هستم و از خدا صبر خواسته‌ام تا بتوانم تحمل بیشتری داشته باشم ولی به هر حال کسی از من آزار نخواهد دید.

افشارچی از برنامه‌ریزی برای تکمیل ورزشگاه نیمه‌تمام زنجان خبر داد و افزود: توسعه ورزش همگانی، فراهم کردن زمینه  استفاده از منابع ورزشی استان برای همه مردم و تربیت نیرو در ورزش قهرمانی که به ایجاد شور و شعف در بین مردم منجر شود از دیگر برنامه‌هایش در حوزه ورزش است.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی در مورد تخلفات نیروهای غیربومی استانداری زنجان که در برخی موارد منجر به حیف و میل بیت‌المال آنهم در خارج از استان شده است، گفت: کاری که می‌توانم در این مورد انجام دهم این است که اجازه تکرار آن را ندهم و از اموال دولتی در امور شخصی استفاده نکنم، ضمن اینکه پیگیری تخلفات قبلی هم دستگاه متولی خود را دارد که انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه فعلا آماری در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع و پروژه‌های نیمه تمام ندارد، ادامه داد: آمار با هدف نمایان کردن اقدامات ارائه می‌شود و به اقدامات انجام نشده مربوط نیست.

افشارچی تاکید کرد: اشتغال استان در بخش‌های مختلف است و من آمار را به صورت ریز از مسؤولان مربوطه درخواست کرده‌ام، که به محض دریافت بررسی خواهد شد و می‌توان در مورد آن صحبت خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه متولی رسانه‌ها فرهنگ و ارشاد است، افزود: مشکلات موجود در این حیطه طبق قانون پیگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امتیازات کسب شده برای استان به سبب فعالیت مسؤولان به ویژه نمایندگان در ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور گفت: از همین حالا امتیازاتی به استان داده شده و در آینده هم داده خواهد شد که ترخیص دستگاه‌های مربوط به پتروشیمی و نحوه محاسبه آن جزو همان شاباش‌های رای بالای مردم استان زنجان به دولت مستقر محسوب می‌شود.

افشارچی با رد سهم‌خواهی به دلیل عضویت در ستادهای انتخاباتی از جمله ستاد انتخاباتی رئیسی گفت: یادمان باشد، رئیس‌جمهور، رئیس همه جمهور است.

استاندار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد حرف و حدیث‌های مطرح شده در مورد تابعیت خود و نزدیکانش گفت: من و هیچ یک از فرزندانم تابعیت کشور دیگری را نداریم، یکی از فرزندانم متولد یک کشور دیگر است و من به سبب عضویت در هیأت علمی خیلی سفر رفته‌ام و همه سفرها با پاسپورت ایرانی انجام شده و همیشه هم برای گرفتن ویزا مشکل داشته‌ام.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول