اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

مقابله کانون وکلا با بازار ارزان خدمات حقوقی

پس از آنکه هجمه‌های اخیر کانون‌های وکلای دادگستری علیه «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» کارساز نبود؛ حال به نظر می‌رسد این کانون‌ها به فکر مقابله با استارتاپ‌های حقوقی و ارزان شدن خدمات حقوقی از جمله امکان اخذ وکیل افتاده‌‌اند.

مقابله کانون وکلا با بازار ارزان خدمات حقوقی

گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- پس از آنکه هجمه‌های اخیر کانون‌های وکلای دادگستری علیه «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» کارساز نبود و در نهایت این طرح در جهت حذف انحصار از حرفه وکالت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید؛ حال به نظر می‌رسد این کانون‌ها به فکر مقابله با استارتاپ‌های حقوقی و ارزان شدن خدمات حقوقی افتاده‌‌اند.

در همین راستا، کانون وکلای دادگستری مرکز که همیشه مدعی بیکاری تعداد قابل توجهی از وکلای دادگستری به ویژه وکلای جوان بوده است و با همین بهانه خواهان جلوگیری از تصویب «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» بود، اخیراً از یکی از استارتاپ‌های حقوقی که تلاش دارد دسترسی مردم به وکلای دادگستری و خدمات حقوقی را تسهیل و حق‌الوکاله وکالت در پرونده‌های قضایی کاهش دهد، تحت عنوان «دخالت در امر وکالت» شکایت کیفری کرده است.

استارتاپ مذکور مانند بسیاری از پلتفرم‌هایی که مردم روزانه با آن سروکار دارند تنها تسهیل‌گر دسترسی مردم به وکلاست و حق انتخاب آن‌ها را در داشتن وکیل و خدمات حقوقی ارزان را بالا می‌برد. در این استارتاپ، افراد متقاضی وکیل می‌توانند از میان وکلای دارای پروانه‌ی رسمی وکالت که در این پلتفرم حضور دارند، با توجه به امتیازات و سابقه وکلا یکی از آن‌ها را برای وکالت خود انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس پرونده شکایت از این استارتاپ در حال حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ تهران در حال رسیدگی است و باید دید سرانجام آن به کجا خواهد رسید؛ آیا کانون وکلا موفق به سنگ‌اندازی برای کاهش هزینه‌های مردم می‌شود یا دستگاه قضایی نیز همانند مجلس به نفع مردم تصمیم خواهد گرفت؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول