اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ابطال واگذاری کشتارگاه جونقان جلوی حراج بیت‌المال را گرفت/ نقش دیده‌بان شفافیت در روند ابطال

دبیر اجرایی دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در چهارمحال و بختیاری در خصوص ابطال واگذاری کشتارگاه جونقان گفت: هم‌افزایی رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد مانند دیده‌بان شفافیت و عدالت و قوه قضاییه باعث شد جلوی حراج بیت‌المال گرفته شود.

ابطال واگذاری کشتارگاه جونقان جلوی حراج بیت‌المال را گرفت/ نقش دیده‌بان شفافیت در روند ابطال

احمد شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص فعالیت‌ها و پیگیری‌های دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در رابطه با ابطال واگذاری کشتارگاه جونقان، گفت: خبر ابطال واگذاری و بازگشت این کشتارگاه به بیت‌المال مهم‌ترین خبر چند روز اخیر در استان بود.

دبیر اجرایی دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشتارگاه جونقان حلقه‌ای از زنجیره حراج بیت‌المال، آن هم به قیمتی کمتر از ارزش واقعی و در بستر فسادآوری به نام "خصوصی‌سازی" بود.

وی ادامه داد: اختصاصی‌سازی اقتصاد به نفع طبقه رانتخوار، آن هم به دست برخی مدیران بی‌کفایت (در حالت خوشبینانه)، قصه پر غصه سال‌های اخیر است، اما به نظرم لغو واگذاری کشتارگاه جونقان یک ویژگی متمایز و قابل تامل دارد؛ هم‌افزایی رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد مانند دیده‌بان شفافیت و عدالت و قوه قضاییه باعث شد جلوی حراج بیت‌المال گرفته شود.

شیرانی افزود: این پرونده نشان داد که مبارزه با فساد یک جنگ‌تمام عیار است که در آن باید تمام توانِ نیروهای خودی را به خط کرد، از سویی نگاه جریان انقلابی به مبارزه با فساد، از دریچه تکلیفی به نام امر به معروف و نهی از منکر نشان‌دهنده نگاه نو، صحیح و مترقی است که باید در بین تمام اقشار بسط داده شود.

وی در خصوص روند طی شده حقوقی و قضایی برای ابطال کشتارگاه جونقان تصریح کرد: ضمن تشکر از رسانه‌ها، صاحبان تریبون، دادستان شهرکرد و رییس کل دادگستری استان برای ورود جدی به این پرونده دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز از ابتدا با این پرونده درگیر شد و اقداماتی در لایه‌های مختلف انجام داد.

دبیر اجرایی دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در شهرکرد ادامه داد: ایجاد فضای مطالبه از طریق فعالیت‌های چندلایه رسانه‌ای، پیگیری مکرر دفتر مرکزی دیده‌بان شفافیت و عدالت از قوه قضاییه، تبیین بستر حقوقی ابطال واگذاری، برگزاری نشست‌های مکرر با مسئولان ذی‌ربط و پیگیری رد درخواست اعمال ماده ۴۷۷ توسط رئیس قوه قضاییه از جمله اقدامات ما در دیده‌بان شفافیت بود.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول