اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

موج جدید کرونا دور از انتظار نیست/تنها ۶۰ درصد از البرزی‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در البرز به ۶۰ درصد رسیده و با توجه به شروع فصل سرما، امکان اوج گیری مجدد کرونا در البرز وجود دارد.

موج جدید کرونا دور از انتظار نیست/تنها ۶۰ درصد از البرزی‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص وضعیت کرونایی استان، گفت: با توجه به اینکه بیماری هنوز در کشور و استان فعال است و همچنان روزانه ۲ هزار نفر به دلیل کرونا  به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و  در حال حاضر ۶۱۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: همچنین با شروع فصل سرما، بسته شدن پنجره‌ها و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نشانه‌هایی از توقف  سیر نزولی  بیماری کرونا در کشور مشاهده می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در استان البرز هنوز به صورت رسمی روند صعودی کرونا مشاهده نشده است، بیان کرد: با توجه به فعال بودن ویروس در استان، علیرغم انجام واکسیناسیون، پتانسیل برای ایجاد موج ششم کرونا در البرز وجود دارد و در صورت سهل انگاری شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، مواجهه با موج ششم دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه، درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور را  ۵۰ و در استان البرز ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: تا وقتی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان  به ۸۰ درصد نرسد، نمی‌توانیم از عدم شیوع موج ششم و کنترل بیماری اطمینان خاطر داشته باشیم.

بابایی به انجام واکسیناسیون بدون هیچ محدودیتی در استان اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از ۴۰ هزار دُز واکسندر استان تزریق می‌شود و بیش از ۷۰ درصد افراد واجد شرایط در البرز، واکسن  دریافت کرده‌اند. هم اکنون در البرز به مرحله تزریق دُز دوم واکسن رسیدیم و هیچ محدودیتی برای تزریق انواع  واکسن  دُز دوم  نداریم.

این مقام مسؤول در خصوص واکسیناسیون  دُز سوم، بیان کرد: در مورد تزریق دُز سوم واکسن،  مباحث بسیاری در دنیا مطرح و در کشورهای مختلف تصمیمات متفاوتی گرفته  شده است‌. آنچه به نظر می‌رسد، میزان اثر انواع واکسن‌ها بعد از ۶ ماه کاهش پیدا می‌کند، اما در هیچ جای دنیا در مورد تزریق دُز سوم واکسن برای همه افراد به نتیجه نرسیده اند. آنچه قطعی شده و در  کشور ما هم قرار است اجرایی شود، افرادی مثل کادر درمان به دلیل مواجهه بالا با بیماری کرونا از جمله کادر درمان و افراد دارای بیماری صعب العلاج و زمینه ای دُز سوم واکسن را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز در مورد بازگشایی مدارس، گفت: مسوولان همچون والدین نگرانی هایی برای بازگشایی دارند، اما آنچه همه  بر آن اتفاق نظر دارند،  این است که آموزش حضوری موثرتر است و آموزش غیرحضوری سیستم آموزشی را دچار آسیب کرده است. دیگر اینکه حتما باید آموزش حضوری به صورت تدریجی باشد و  زمینه های جلوگیری از گسترش بیماری در از طریق واکسیناسیون، رعایت فاصله اجتماعی تامین شود. والدین نگرانی نداشته باشنددر نهایت تصمیمی گرفته نخواهد شد که آسیبی به دانش آموزان برسد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول