اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفان دولت ونزوئلا ازسرگیری مذاکرات را خواستار شدند

مخالفان دولت ونزوئلا ازسرگیری مذاکرات دو طرف را خواستار شدند که به‌خاطر اقدامات خصمانه آمریکا متوقف شده است.

مخالفان دولت ونزوئلا ازسرگیری مذاکرات را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و دولت نروژ، ازسرگیری مذاکرات دو طرف را خواستار شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «جراردو بلاید» رئیس تیم مذاکره مخالفان دولت مادورو گفت: «از همتای خود می‌خواهم دور جدید مذاکره در مکزیک را در اسرع وقت از سر بگیرند تا توافقات لازم حاصل شود».

از سوی دیگر وزارت امور خارجه نروژ به‌عنوان میانجی این مذاکرات، در پیامی توئیتری نوشت: «به تلاش خود برای ازسرگیری هرچه سریع‌تر تلاش‌های مهم دو طرف بر سر میز مذاکره ادامه خواهیم داد».

«خورخه رودریگز» قانون‌گذار حزب سوسیالیست ونزوئلا و سرپرست مذاکره کنندگان دولت روز شنبه تعلیق مذاکره با مخالفان را به‌دلیل اقدامات خصمانه آمریکا اعلام کرد.

رویترز در این‌باره نوشت، دولت ونزوئلا در اعتراض به اقدام دولت جمهوری «کیپ ورد» در استرداد «الکس ساب» به آمریکا مذاکرات با اپوزیسیون ونزوئلا را به تعلیق درآورده است.

الکس ساب که یک تاجر کلمبیایی است، ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد ۱۳۹۹) هنگام توقف هواپیمایش در کیپ ورد برای سوخت گیری با درخواست آمریکا بازداشت شد. واشنگتن ساب را به پولشویی متهم کرده و خواستار استرداد او شده بود.

منابع رسانه‌ای روز شنبه (دیروز) خبر دادند که کیپ ورد این تاجر کلمبیایی و متحد نزدیک دولت ونزوئلا را به آمریکا تحویل داد.

دولت نیکلاس مادورو اقدام دولت کیپ ورد (دماغه سبز) در استرداد یکی از متحدان ونزوئلا به آمریکا را «آدم ربایی» خواند.

دور اول مذاکرات دو طرف مرداد و دور دوم آن شهریور امسال برگزار شد و با نتایج مثبتی به اتمام رسید. از یک سو دولت ونزوئلا به دنبال رفع فشار تحریمی علیه این کشور است و از سوی دیگر، مخالفان دولت به‌دنبال امتیازات انتخاباتی بوده و آنچه «شفافیت در برگزاری انتخابات» توصیف می‌کنند را خواستار هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول