اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روند صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 970 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

روند صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 970 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته  یک هم استانی جان خود را از دست داد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 255 بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند  که 101 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 15 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. طی ٢٤ ساعت گذشته حدود ٧٧ بیمار کرونایی و یا مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بخصوص در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بستری شده اند که نشان دهنده شروع روند صعودی بیماری در استان و احتمالا پیک جدید بیماری است.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد  75231 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 526 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت 40 حدود درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و دنا بود. همچنین از 433 نمونه رپید تست 15 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، چرام و کهگیلویه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری مراسمات و دورهای خانوادگی را مهمترین  عامل در گسترش میزان شیوع بیماری دانست و گفت: تزریق واکسیناسیون در بیش از ٨٥ درصد مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند باعث  کنترل بیماری و جلوگیری از موج بعدی بیماری در استان شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول