اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

موافقت ستاد اقتصادی دولت با اصلاح ارز ترجیحی/ با کارآمدترین روش از مصرف‌کننده حمایت می‌کنیم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ستاد اقتصادی دولت با اصلاحیه رویه‌هایی که در مورد ارز ترجیحی وجود دارد موافق است، گفت: امیدواریم بعد از تصمیم‌گیری در این رابطه با کارآمدترین روش بتوانیم از مصرف‌کننده حمایت کنیم.

موافقت ستاد اقتصادی دولت با اصلاح ارز ترجیحی/ با کارآمدترین روش از مصرف‌کننده حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره ارائه کارت اعتباری مصرف‌کننده به جای اختصاص ارز ۴۲۰۰ به واردات کالاهای اساسی اظهارداشت: ستاد اقتصادی دولت حتما با اصلاح رویه‌هایی که برای مورد ارز ترجیحی وجود دارد و منافعش به مصرف کنندگان نهایی و مردم نمی‌رسد و در زنجیره مزیت‌های رانتی آن برای کسانی است که دسترسی به این منابع دارند، موافق است. 

وزیر اقتصاد افزود: البته این مساله از پیشنهادات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است و امیدواریم بعد از تصمیم‌گیری در این رابطه با کارآمدترین روش بتوانیم از مصرف‌کننده حمایت کنیم.

خاندوزی همچنین درباره مشکلات مالیاتی صادرکنندگان ناشی از تسعیر نرخ ارز که سود آن مشمول مالیات می‌شود، گفت: قرار شد با استعلام از مجلس تا دو هفته آینده اشتباه برداشت سازمان مالیاتی و صادرکنندگان از ماده 7 قانون احکام دائمی بررسی شود. 

وی تصریح کرد: بسیاری از مجوزهای دولتی منشاء رانت و فساد شده‌اند که باید کاهش یافته و مقررات از یک روند ثابت پیروی کنند. 

وزیر اقتصاد بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و عدم اطمینان‌هایی که وجود دارد، اولویت وزارت اقتصاد باید تسهیل فرایندهای کسب و کار باشد. بنابراین وزارت اقتصاد به دنبال کاهش صدور مجوزهای کسب و کار است که البته ممکن است باوجود این اراده دولت، مقاومت‌هایی در برخی از بخش‌های دولتی دیده شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول