اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آغاز ساخت اولین کشتی باری در ترکمنستان

مدیرکل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان از آغاز ساخت اولین کشتی باری در این کشور خبر داد.

آغاز ساخت اولین کشتی باری در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، آژانس اطلاعات دولتی ترکمنستان از  ساخت کشتی باربری با ظرفیت حمل بار 8100—5300  تن در کارخانه کشتی سازی و تعمیر کشتی «بالکان» در این کشور خبرداد.

«محمد خان چکیف» مدیرکل آژانس حمل و نقل و ارتباطات ترکمنستان در جلسه هیات دولت این کشور از روند ساخت این کشتی خبر داد.

به گفته وی، ساخت اولین کشتی در ترکمنستان توسط شرکت خزر لجستیک انجام می‌شود که در حمل و نقل محموله های بین المللی فعالیت می‌کند.

چکیف خاطرنشان کرد این امر باعث ایجاد مشاغل جدید می‌شود و همچنین فرصتی را برای متخصصان داخلی فراهم می‌کند تا تجربه تولید کنندگان خارجی در این زمینه را مورد مطالعه قرار دهند.

«قربانقلی بردی محمداف»  رئیس جمهور ترکمنستان نیز پس از شنیدن این گزارش خاطرنشان کرد:  تولید و ساخت کشتی باعث توسعه کشتی سازی داخلی خواهد شد که برای اولین مرتبه است که در کشور در حال رخ دادن است.

وی با تجزیه و تحلیل و انجام کارهای لازم برای استفاده موثرتر از قابلیت های کارخانه ، مطالعه کامل و به کارگیری بهترین تجربه جهانی و همچنین تلاش برای اجرای برنامه ها، دستوراتی را صادر کرد.

بندر جدید و همچنین کارخانه کشتی سازی بالکان در شهر ترکمن باشی در ماه مه 2018 راه اندازی شد. همانطور که در آن زمان گزارش شد ، ظرفیت این کارخانه امکان ساخت 4-6 شناور و حمل 10 هزار تن فولاد در سال را دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول