اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی از زیردریایی موشک بالستیک شلیک کرد

ارتش کره جنوبی ادعا کرد، کره شمالی بامداد امروز سه شنبه یک موشک بالستیک از زیردریایی مستقر در شهر بندری «سینپو» به دریای ژاپن شلیک کرده است.

کره شمالی از زیردریایی موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از اعلام شلیک پرتابه نامشخص از کره شمالی به دریای ژاپن، سئول ادعا کرد که این پرتابه یک موشک بالستیک بود.

منابع رسانه‌ای به نقل از ارتش کره جنوبی خبر دادند، کره شمالی بامداد سه شنبه (به وقت تهران) یک شلیک موشکی جدید انجام داده است.

به گزارش رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک از زیردریایی مستقر در شهر بندری «سینپو» به دریای ژاپن شلیک کرد.

طبق این گزارش، کره شمالی ماه ژانویه از یک «نوع جدید» موشک شلیک شده از زیردریایی، رونمایی کرد و این موشک را «قدرتمندترین سلاح جهان» خوانده بود.

شلیک موشکی ادعایی کره شمالی در شرایطی انجام شده که در خبرها آمده بود روسای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در سئول دیدار کردند.

کره شمالی در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی را در دستور کار خود قرار داده است.

بنا بر ادعای مقام‌های غربی و متحدانشان در کره جنوبی و ژاپن، این آزمایش‌های موشکی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است اما کره شمالی این ادعا را رد کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، یک موشک از شهر بندری سینپو واقع در شرق کره شمالی به دریای ژاپن شلیک شد. سینپو، پایگاه و مقر زیردریایی‌های کره شمالی است.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن به آزمایش موشکی جدید کره شمالی واکنشن نشان داد و این اقدام را «بسیار تاسف برانگیز» خوانده است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در شرایطی ادامه دارد که مذاکرات قبلی سران آمریکا و کره شمالی به دلیل اختلافات اساسی بر سر خلع سلاح اتمی منطقه، پایان رسمی جنگ کره و لغو تحریم‌های کره شمالی به جایی نرسید.

آمریکا از کره شمالی می‌خواهد در ابتدا و قبل از لغو تحریم‌ها، به صورت کامل خلع سلاح اتمی را انجام دهد اما پیونگ یانگ این موضوع و خواسته را رد کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول