اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد ۱۲۵۵۴ واحدی شاخص بورس/ارزش معاملات دو بازار به ۱۱هزار میلیارد تومان کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند صعودی قرار گرفت و در پایان معاملات با رشد 12554 واحدی همراه شد.

رشد ۱۲۵۵۴ واحدی شاخص بورس/ارزش معاملات دو بازار به ۱۱هزار میلیارد تومان کاهش یافت

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران بعد از کاهش شاخص در روزهای اول هفته، در روز دوشنبه یک روند نوسانی داشت، این شاخص امروز روند صعودی به خود گرفت و در نهایت با رشد اندک 12554 واحد همراه شد و به رقم یک ‌میلیون و 449 هزار و 471 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد 4 هزار و 380 واحد به رقم 398 هزار و 343 واحد رسید. ارزش بازار به بیش از 5 میلیون و 806 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران 0.87 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.11 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور نیز با 0.84 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 1.17 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 52 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای وغدیر، فولاد، فملی، خودرو، وبملت،‌اخابر و شخارک به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس تهران را داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز با رشد 72 واحدی به عدد 20 هزار و 378 واحد رسید. ارزش معاملات در فرابورس هم بیش از 5 هزار و 875 میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 137 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه هم به 367 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای زاگرس، غصینو، ذوب، ‌شگویا، صبا، دی و شجم به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، با توجه به سیاست جدید سازمان بورس مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران حقیقی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند، لازمه‌ اجرای این سیاست این است که مجوز انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری صادر شود و برای افراد مختلف با درجه ریسک متفاوت، صندوق‌های مختلف تعریف شود تا مردم مجبور نشوند مستقیماً وارد خرید و فروش سهام شوند.

از سال گذشته که مردم به صورت مستقیم وارد خرید و فروش سهام شدند، عده زیادی سرمایه‌های اندک خود را در این بازار مکاره از دست دادند و حتی خریداران پالایش یکم که از دولت خریداری کرده بودند و قرار بود با تخفیفات درنظر گرفته شده سود ببرند، اما بعد از یک‌ سال 28 درصد از اصل سرمایه‌شان آب رفته و وعده‌های دولتی‌ها مبنی بر جبران زیان خریداران سهام دولتی از جمله پالایشی عملی نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول