اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تحولات جاری در منطقه خلیج فارس محور گفت‌‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در گفت‌وگویی تلفنی ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه، در خصوص تحولات منطقه و تشریک مساعی در راستای صلح و ثبات در خلیج فارس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تحولات جاری در منطقه خلیج فارس محور گفت‌‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز گذشته (دوشنبه) ۲۶ مهر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن رایزنی در خصوص توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ایران و قطر در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، درباره توسعه تعاملات تجاری بین بخش‌های خصوصی به گفت‌وگو پرداختند.

مسائل و تحولات جاری در منطقه و حوزه خلیج فارس و تشریک مساعی در مسیر حفظ و تأمین بهتر صلح و ثبات و امنیت در خلیج فارس از دیگر موضوعات مورد مذاکره تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر بود.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه قطر از این گفت‌وگوی تلفنی خبر داد و اعلام کرد: دو طرف در این گفت‌و‌گو به «همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور» پرداخته‌اند و «آخرین تحولات منطقه» را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

گفتنی است، وزیر خارجه قطر چندی پیش در اظهاراتی با اشاره به این‌که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران به نفع همه است، گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید به دور از هرگونه دخالتی با ایران ارتباط برقرار کنند. (جزییات بیشتر)

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان دیروز همچنین با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزیر خارجه پاکستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با گوترش ضمن اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای گذشته، نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: تحرکات تروریستی و هدف قرار دادن نمازگزاران در کنار حرکت مجدد آوارگان افغانستانی، مسئولیت سازمان ملل و دبیرکل آن را در این زمینه بیش از پیش کرده است.

امیرعبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروریسم در افغانستان شد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول