اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تا پایان سال بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی رسولیان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم استان سمنان مسیر توسعه را بیش از گذشته طی کند و به هدف‌گذاری رشد هشت درصدی اقتصادی دست یابد که این مهم در سایه همگرایی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود فشارهای تحریم که کشور با آن مواجه است و در بخش‌های مختلف مشکل ایجاد کرد، بخش خصوصی در اقتصاد کشور بسیار خوب عمل کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با وجود این فشارها، عمق داخلی‌سازی در بخش تولید کشور افزایش یافت و واردات برخی اجناس حذف شد.

رسولیان ادامه داد: ستادهای تسهیل نقش بسیار تأثیرگذاری در این موفقیت‌ها داشتند که از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز تقدیر و تشکر دارم.

وی با بیان اینکه تولیدات صنعتی کشور در سال گذشته بیش از هفت درصد رشد داشته است، عنوان کرد: واحدهای صنعتی راکد کشور نیز نسبت به پایان سال ۹۹، در حال حاضر بالغ‌بر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها و امکانات برای صنایع کوچک ازجمله آب و برق یکی از وظایف مهم ما است، گفت: افزایش و توسعه شهرک‌های صنعتی باید بر اساس یک آمایش سرزمینی باشد.

رسولیان تصریح کرد: یک برنامه ۱۰ هزار هکتاری برای توسعه شهرک‌های صنعتی کشور اتخاذ کردیم که بخشی از این مهم متعلق به استان سمنان است.

وی بیان کرد: سهم صنعت از آب کشور، ۱.۸ درصد است که نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است و اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشیم، باید این میزان افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین آب یکی از موضوعات اصلی و مهم توسعه استان سمنان است، افزود: بازچرخانی آب استفاده‌شده داخل شهرک‌های صنعتی و استفاده از پساب شهرها برای صنعت، در دستور کار ما قرار دارد و هدف‌گذاری داریم تا این میزان به هزار لیتر در ثانیه افزایش یابد.

رسولیان با بیان اینکه برنامه ۹۵۰ مگاواتی تأمین برق برای شهرک‌های صنعتی را در کشور هدف‌گذاری کردیم، گفت: تأمین برق از طریق انرژی خورشیدی به‌منظور کاهش قطعی‌های برق یکی از راهکارهای موردتوجه ما است که استان سمنان نیز می‌تواند در این حوزه موفق عمل کند.

وی عنوان کرد: احیای واحدهای صنعتی راکد بسیار اهمیت دارد و مورد تأکید رئیس جمهور و در دستور کار دولت قرار دارد که در حال حاضر پایش واحدهای صنعتی راکد در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه با کمک سرمایه‌گذاران جدید، می‌توانیم به سمت احیای واحدهای صنعتی راکد گام برداریم، اضافه کرد: در زمینه شرکت‌هایی که زمین در شهرک‌های صنعتی دریافت کرده و احداث واحد تولیدی نداشتند، ورود کردیم و تاکنون ۵۱۰ هکتار زمین پس گرفته شده است.

رسولیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم برای جلوگیری از بروکراسی‌های اداری، دستورالعمل‌ها را در قالب یکسان و یک دستورالعمل ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

معرفی ۳۷ واحد تولیدی سمنان برای دریافت تسهیلات

علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد صنایع استان را صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مشکلات برخی واحدهای صنعتی گرمسار و ایوانکی صبح امروز با حضور معاون وزیر صمت در واحدهای تولیدی، طرح و در این جلسه این موارد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این جلسه با موافقت اعضا، ۳۷ فقره واحد تولیدی در حوزه سازمان صمت برای دریافت ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل بیان کرد: ۳۷ فقره واحد تولیدی معرفی شده، با دریافت تسهیلات رونق تولید، علاوه بر اشتغال فعلی، ۹۶ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کنند.

وی گفت: همچنین در این جلسه با موافقت اعضا، ۱۱۹ طرح در حوزه سازمان جهاد کشاورزی برای دریافت ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۲۲ فرصت شغلی جدید به بانک‌های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول