اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناکارآمدی فرماندهان آمریکایی؛ عامل آتش‌سوزی ۵ روزه در کشتی «بونهام ریچارد»

گزارش نیروی دریایی آمریکا ناکارآمدی فرماندهان و خدمه را عامل اصلی آتش‌سوزی ۵ روزه در کشتی بونهام ریچارد که سال گذشته اتفاق افتاد دانسته است.

ناکارآمدی فرماندهان آمریکایی؛ عامل آتش‌سوزی ۵ روزه در کشتی «بونهام ریچارد»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی آمریکا در گزارشی ناکارآمدی فرماندهان، خدمه و برخی از افراد دیگر را عامل آتش‌سوزی در کشتی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» در جولای سال ۲۰۲۰ عنوان کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید نیروی دریایی آمریکا در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای به این نتیجه رسیده که این آتش‌سوزی قابل پیشگیری بوده است. 

با آنکه نیروی دریایی آمریکا یک ملوان را به راه‌اندازی این آتش متهم کرده، در گزارش جدید اسامی بیش از ۳۶ افسر و ملوان که اشتباهاتشان به از بین رفتن این کشتی منجر شده ذکر شده است.

در گزارش مذکور به نقائص گسترده در بخش آموزش، امور هماهنگی، آمادگی برای مقابله با آتش‌سوزی و در کل، نقائص فرماندهی اشاره شده است. 

در بخشی از این گزارش آمده است: «با آنکه این آتش‌سوزی به صورت عمدی ایجاد شد، کشتی مذکور به دلیل ناتوانی در مهار آتش از دست رفت».

این گزارش همچنین تصریح کرده «اشتباهات مکرر» از سوی «خدمه‌ای که فاقد آمادگی‌های لازم بوده‌اند» موجب شده واکنش‌ها به آتش‌سوزی غیرموثر باشند.

گزارش مذکور همچنین از فرماندهان این کشتی آبی-خاکی انتقاد کرده و نوشته از سیستم مقابله با آتش به دلیل انجام تعمیرات لازم استفاده نشده و خدمه، نحوه استفاده از آن را نمی‌دانسته‌اند. 

تیرماه سال جاری رسانه‌های آمریکا از وقوع یک آتش‌سوزی در عرشه « بونهام ریچارد» خبر دادند. این ناو در آن زمان در«پایگاه نیروی هوایی سن‌دیه‌گو» در ایالت کالیفرنیا پهلو گرفته بود و در لحظه حادثه ۱۶۰ سرنشین داشت.

پایگاه سن دیگو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست که در شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

این پایگاه همچنین پایگاه اصلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست که در آن بیش از ۵۰ کشتی نظامی وجود دارد.

این پایگاه دارای ۱۳ اسکله از مساحتی حدود ۴ کیلومتر مربع خاکی و حدود یک و نیم کیلومتر آبی تشکیل شده است. پایگاه شهر ساحلی سن دیگو که از سال ۱۹۲۲ تاکنون فعال است، بیش از ۲۴ هزار نیروی نظامی و ۱۰ هزار غیرنظامی جمعیت دارد.

مقام‌های آمریکایی در آن زمان تأکید کردند هنوز مشخص نیست که این کشتی جنگی ۲۵۵ متری قابل تعمیر باشد. از سوی دیگر گزارش شد که که جایگزین کردن کشتی جدید  با ناو «یو اس اس بونهام ریچارد»  برای ارتش آمریکا هزینه ۴ میلیارد دلاری دارد.

نیروی دریایی آمریکا چندی بعد اعلام کرد که این کشتی را از رده خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول