اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نصب پمپ مستقیم روی شبکه آب ممنوع

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نصب پمپ به صورت مستقیم و غیر استاندارد بر روی شبکه‌های آبرسانی در منازل مسکونی را ممنوع خواند و گفت: در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری آن اقدام می‌شود.

نصب پمپ مستقیم روی شبکه آب ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی‌بیدار پیش از ظهر امروز با اشاره به اینکه با نصب پمپ‌های آب به صورت غیر استاندارد در آپارتمان‌ها،کاهش شدید فشار، قطع و اختلال در شبکه‌های توزیع آبرسانی به وجود می‌آید اظهار کرد: در راستای مدیریت شبکه و عدالت در توزیع آب، شناسایی و اخطار به متخلفین دارای پمپ‌های غیر مجاز توسط همکاران ما انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: استفاده از پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه آبرسانی امری غیر مجاز و غیر قانونی است در حالی که بهره‌گیری از همین پمپ‌ها به صورت اتصال به مخزن ذخیره مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: آب شبکه پس از عبور از کنتور به صورت آزاد وارد مخزن مناسب شده و از آنجا توسط پمپ به تاسیسات داخلی مجموعه پمپاژ می‌شود.

وی با بیان اینکه اتصال مستقیم پمپ ضمن بروز خسارت به تاسیسات آبرسانی، عملکرد کنتورهای مشترکین را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد،گفت: این نوع از نصب می‌تواند موجب نشان دادن مصرف غیر واقعی و تحمیل آب‌بهایی بیش از مقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود چراکه در چنین شرایطی مشترک در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ، آب به همراه مقادیر زیاد هوا و کف از کنتور عبور می‌کند.

حسینی‌بیدار عنوان کرد: ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد مقدار زیاد پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شود که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا نشتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با وجود خشکسالی‌های اخیر شبکه آبرسانی استان همانند دیگر نقاط کشور با کمبود آب مواجه است عنوان کرد: از آنجا که پمپ‌ها، مدیریت شبکه را  دچار اختلال می‌کند شناسایی و برخورد با متخلفین در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه بر اساس آیین نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه آبرسانی ممنوع است یادآور شد: بر همین اساس، شرکت‌های تابعه می‌توانند در صورت مشاهده نصب هرگونه پمپ غیر استاندارد حتی نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان رفع تخلف اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در صورت دریافت گزارش مردمی یا شناسایی این پمپ‌ها، پس از اخطار، استانداردسازی یا جمع‌آوری پمپ به مشترک ابلاغ می‌شود که در این صورت به محض اینکه فرد نسبت به جمع‌آوری پمپ مستقیم و نصب پمپ و مخزن ذخیره براساس استانداردهای تعریف شده اقدام کند، مشکل رفع می‌شود.

حسینی‌بیدار تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده پمپ‌های غیر مجاز، مراتب را به سامانه ارتباط با مشترکین آبفای استان( ۱۲۲ ) اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه آبرسانی ممنوع است گفت: بر همین اساس، شرکت‌های تابعه می‌توانند در صورت مشاهده نصب هرگونه پمپ غیرمجاز حتی  نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان رفع تخلف اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید به اینکه نصب پمپ‌های غیراستاندارد، فشار مضاعفی را بر روی شبکه‌های آبرسانی اعمال می‌کند افزود: نصب این نوع از پمپ‌ها علاوه بر اختلال در شبکه آبرسانی، تضییع حقوق همسایگان را با کاهش سهم حق‌آبه به دنبال دارد.

 انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول