اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا: طالبان اجازه دسترسی به ذخایر بانک مرکزی افغانستان را ندارد

یک مقام آمریکا با بیان اینکه طالبان اجازه دسترسی به ذخایر بانک مرکزی را نخواهد داشت، تاکید کرد سیاست واشنگتن حفظ رژیم تحریم علیه طالبان و شبکه حقانی و تسهیل فرآیند کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است.

آمریکا: طالبان اجازه دسترسی به ذخایر بانک مرکزی افغانستان را ندارد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به رغم هشدار درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد به طالبان اجازه‌ی دسترسی به ذخیره‌های بانک مرکزی داده نمی‌شود.

«والی آدیمو»،‌ معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا،‌ در جلسه‌‌کمیته‌‌ بانکداری سنای آمریکا گفت تحت هیچ شرایطی به طالبان اجازه‌ دسترسی به ذخیره‌های بانک مرکزی افغانستان داده نمی‌شود.

رویترز گزارش داد: طالبان که به شدت با مشکلات اقتصادی روبرو بوده، بارها از آمریکا خواسته که اجازه دسترسی این گروه به 9 میلیارد دلار ذخایر بانک مرکزی را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، آدریمو تاکید کرد: ادامه‌ محدودیت‌های اقتصادی علیه‌ طالبان یک امر ضروری است، اما در عین حال نیاز است تا راه‌های مشروع برای فراهم آوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان یافت شود. 

معاون خزانه‌داری آمریکا درباره سیاست این کشور در قبال طالبان نیز توضیح داد: هدف ما این است که رژیم تحریمی علیه طالبان و شبکه حقانی را حفظ کنیم و همزمان با این اقدام کمک های بشردوستانه با مردم افغانستان را ادامه دهیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه بدون اجازه طالبان امکان کمک های بشردوستانه به افغانستان دشوار است، تاکید کرد: خزانه‌داری آمریکا تمام اقدامات لازم برای تسهیل فعالیت گروهای بشردوستانه برای کمک به مردم افغانستان در قالب رژیم تحریمی خود را انجام خواهد داد

در پی سقوط نظام و تسلط طالبان بر خاک افغانستان، آمریکا نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار پول نقد بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرد و اعلام کرد که به طالبان اجازه دسترسی به این مبلع را نخواهد داد. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که صندوق بین المللی پول روز گذشته از احتمال وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده است. 

صندوق بین‌المللی پول با انتشار گزارشی گفت که افت اقتصادی در افغانستان سبب افزایش بحران پناهندگان می‌شود و کشورهای همسایه‌ی این کشور، ترکیه و اروپا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به نقل از گزارش، توقف کمک‌های مالی جامعه‌ی جهانی و مسدودشدن میلیاردها دلار دارایی‌های خارجی افغانستان در پی تسلط طالبان بر آن، اقتصاد وابسته به کمک این کشور با بحران شدید و تراز پرداخته‌ها مواجه شده است.

صندوق بین‌المللی پول گفته است که این موارد سبب بحران انسانی در این کشور خواهد شد.

همچنین در گزارش تأکید شده است که آشفتگی در افغانستان به‌دلیل افزایش شدید مهاجران افغان ممکن اثرات مهم اقتصادی و امنیتی در منطقه و فراتر از آن داشته باشد. صندوق بین‌المللی پول توضیح داده است که هجوم زیاد پناهندگان افغان می‌تواند باری را بر منابع عمومی در کشورهای میزبان‌شان وارد کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول