اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دیدار وزیر اقتصاد و رئیس دیوان محاسبات/ بذرپاش: تفریغ بودجه 1400 هم زودتر از موعد ارائه می‌شود

رئیس دیوان محاسبات در دیدار سیداحسان خاندوزی تاکید کرد: گزارش تفریغ بودجه 1400 هم مانند بودجه 1399 زودتر از موعد ارائه می‌شود.

دیدار وزیر اقتصاد و رئیس دیوان محاسبات/ بذرپاش: تفریغ بودجه 1400 هم زودتر از موعد ارائه می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در دیوان محاسبات، با مهرداد بذرپاش رئیس دیوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ چهارماه زودتر از موعد قانونی و نیز نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ در مقاطع دوماهه، این اقدام را فرصت مناسبی برای دولت جهت تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش‌تر برای سال آینده دانست و از وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل کشور بابت همکاری در این اقدام تحولی، صمیمانه تشکر کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز با ارزشمند دانستن سرعت عمل دیوان محاسبات در تسلیم گزارش تفریغ بودجه، از رئیس کل دیوان محاسبات درخواست کرد در روند اصلاحات اقتصادی کشور، این وزارتخانه را یاری کند.

در این جلسه، موضوع مصوبات هیات مقررات‌زدایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دیوان محاسبات جهت ضمانت اجرای بهتر مصوبات این هیات، همکاری داشته باشد.

از دیگر تصمیمات مهم این جلسه، توافق برای همکاری بیشتر خزانه‌داری کل کشور جهت ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ در زمانی زودتر از شهریورماه بود.

لزوم اقدام عملی برای اصلاح ساختار بودجه و تاکید بر گریز ناپذیربودن از آن، از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود که رئیس کل دیوان محاسبات کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اذعان به آن، تاکید داشتند از مهمترین اقدامات در تحقق این امر، تقدم داشتن تعیین منابع بر تصویب مصارف است.

تعیین نقش همه بخش‌ها از جمله صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های ذیل آنها، شهرداری‌ها و همه نهادهای عمومی غیردولتی در توسعه کشور از دیگر توافقات این جلسه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول