اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

فراخوان دومین کنگره شعر امر به معروف/ شاعران عرب و جبهه مقاومت بخش ویژه

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر گفت: دومین دوره این کنگره در موضوع شعر در ۵ موضوع اصلی و دو بخش ویژه شامل امر به معروف و نهی از منکر در سیمای جبهه مقاومت و اشعار عربی برگزار خواهد شد.

فراخوان دومین کنگره شعر امر به معروف/ شاعران عرب و جبهه مقاومت بخش ویژه

حجت‌الاسلام حسین علاءالدین دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به فراخوان دومین دوره این کنگره اظهارداشت: امسال هم این کنگره همچون سال گذشته ابتدا در بخش شعر برگزار خواهد شد و سپس بخش داستان فراخوان خواهد داد. این کنگره در بخش شعر، ۵ موضوع اصلی شامل «امر به معروف و نهی از منکر و تمدن نوین اسلامی»، «امر به معروف و نهی از منکر و نماز»، «امر به معروف و نهی از منکر در سیمای عاشورا»، «امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عفاف و حجاب» و «پاسداشت آمران به معروف و ناهیان از منکر» را مدنظر گرفته است.

دو بخش ویژه کنگره امسال

وی ادامه داد: کنگره شعر در بخش مسابقه، دو بخش ویژه هم خواهد داشت که شامل اول امر به معروف و نهی از منکر در سیمای جبهه مقاومت و دوم اشعار عربی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

علاءالدین با اشاره به اینکه با همکاری صورت گرفته با مسئولین عتبه حسینی و عباسی (ع) در کربلای معلی امسال بخش شاعران عرب زبان نیز به کنگره به صورت ویژه اضافه شده است، گفت: شاعران عرب‌زبان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را دبیرخانه ارسال کنند و فراخوان‌هایی نیز در این زمینه در کشورهای عربی منتشر شده است. دفتر امام جمعه شهر نجف اشرف و مسئولین عتبه حسینی و عباسی(ع) هم آمادگی خود را برای دریافت آثار شاعران کشور عراق اعلام کردند.

نحوه ارسال آثار به دبیرخانه

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دو بخش ویژه اضافه شده تفاوت کار امسال با دوره گذشته است، تصریح کرد: علاقه‌مندان تا اول دی‌ماه می‌توانند آثار خود را در پیام‌رسان‌های واتسآپ، تلگرام و ایتا به شماره ۰۹۰۲۷۰۰۳۲۳۰ ارسال کنند.

وی گفت: هدف از ایجاد دبیرخانه شعر و داستان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد جریانی با این موضوع در میان مردم است، اما هدف ما تنها برگزاری یک کنگره نیست و بنا داریم با تولید شعر و داستان با این موضوع، مقدمه‌ای باشیم تا امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم جاری شود. فراخوان بخش داستان بعد از برگزاری بخش شعر اعلام خواهد شد.

علاءالدین افزود: امسال دومین دوره این کنگره برگزار خواهد شد که در کنار آن نشست‌های تخصصی را با موضوعات مختلف از جمله نقش رسانه‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار خواهیم کرد، زیرا اساس شعر و داستان نیز یک رسانه برای ترویج این فریضه دینی هستند.

دی‌ماه امسال، زمان برگزاری اختتامیه

دبیر کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: اختتامیه این دوره کنگره، نیمه اول دی‌ماه در شهرستان ساوجبلاغ با حضور چهره‌های ادبی و هنری و مسئولین فرهنگی برگزار خواهد شد. ان شاء الله در هر ۷ بخش این دوره از کنگره به نفر اول جایزه ۵ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

سُرایش ۲۳۱۱ شعر با موضوع امر به معروف

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره نخست این کنگره، در مجموع بعد از اعلام فراخوان کنگره تعداد ۲۳۱۱ اثر از ۵۳۸ شاعر و ۳۲۰ داستان کوتاه از سراسر کشور در موضوعات مطرح شده به دبیرخانه ارسال شد و با انجام مراحل داوری آثار رسیده، نفرات برگزیده در ۵ بخش کنگره مشخص و تجلیل شدند.

خبرنگار: محمدمهدی اسکندری

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول