اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

باغداران دنا دغدغه فروش سیب ضایعاتی نداشته باشند/جای خالی تعاونی باغداران سی‌سخت

فرماندار دنا گفت:» باغداران شهر سی سخت دغدغه فروش سیب ضایعاتی نداشته باشند.

باغداران دنا دغدغه فروش سیب ضایعاتی نداشته باشند/جای خالی تعاونی باغداران سی‌سخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، پناهی فرماندار دنا و مدیرکل تعاون روستایی از جایگاه خرید سیب صنعتی باغداران شهر سی سخت بازدید کردند.

پناهی فرماندار دنا گفت: تاکنون ۱۳۰۰ تن سیب درجه ۳ یا صنعتی از باغداران خریداری شده است، ۲۵ تا ۳۰ درصد سیب ها درجه ۳ هستند که حداکثر ۶۰۰ تومان به فروش می رفت اما اکنون با قیمت ۱۴۶۰ تومان خریداری می شود.

پناهی اظهار داشت: سعی می‌شود تمامی سیب‌های درجه 3 یا صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شود.

فرماندار دنا عنوان کرد: خرید تضمینی سیب صنعتی توسط دولت برای باغدادان دنا بیش از ۱۰ میلیارد تومان به صرفه است که باید تلاش شود خرید سیب درجه ۲ و۳  تضمینی شود و نهادینه گردد تا باغداران دغدغه ای نداشته باشند.

پناهی گفت: خرید سیب تضمینی از مصوبات اخیر هیات دولت در سفر به استان بوده است، از ۷۵ هزار تن محصولات باغی در شهرستان دنا ۴۲ هزار تن سیب می باشد ۷۵ درصد سیب دنا باکیفیت است که به خارج از استان و چند کشور همسایه صادر می گردد.

نماینده عالی دولت در دنا گفت: باغداران دنا برای رسیدن به اهداف خود و تسهیلات و توسعه این بخش باید تعاونی باغداران را تشکیل دهند  چرا که تشکیل تعاونی باغداران در شهرستان به منظور ساماندهی تولید، بازاریابی و بازار رسانی محصولات باغی ضروری است و تشکیل تعاونی باغداران در‌ دنا از اولویت های اصلی شهرستان است.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول