اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و یخ‌بندان در چندین استان/هشدار سازمان هواشناسی به دامداران و باغداران‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اوایل وقت جمعه 30 مهر تا ‌ظهر شنبه یکم آبان، در خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان ‌کاهش دما به زیر صفر درجه و احتمال بروز خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود‌.

برف و یخ‌بندان در چندین استان/هشدار سازمان هواشناسی به دامداران و باغداران‌

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان و البرز بارش پراکنده،گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سواحل خزر رگبار باران، گاهی رعدوبرق خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه ارتفاعات شمال و شمال شرق تهران، توصیه می‌شود احتیاط لازم در فعالیت‌های کوهنوردی انجام شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه 30 مهر در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و در سایر مناطق جوی پایدار خواهیم داشت و روز شنبه یکم آبان، در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل خزر و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه 2 آبان علاوه بر بخش‌های فوق در خراسان شمالی و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد کاهش کیفیت هوا به دلیل خیزش گردوخاک و همچنین کاهش دید افقی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز تا پایان هفته وزش باد شدید و گاهی گردوخاک در استان‌های ساحلی خلیج فارس و جنوب غرب کشور داریم، عنوان کرد: در این مدت خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

ضیائیان افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در سواحل خزر، شمال غرب و ارتفاعات البرز و پنج‌شنبه و جمعه در دامنه جنوبی البرز و مناطق شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی با اشاره به نفوذ هوای سرد به کشور گفت: از اوایل وقت جمعه 30 مهر تا ‌ظهر شنبه یکم آبان، ‌کاهش دما در برخی مناطق به زیر صفر درجه در خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که احتمال بروز خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه‌ می‌شود در ‌مزارع و باغات ‌تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی با توجه به کاهش دما، ‌استفاده نکردن از هورمون برگ ریز پنبه و توقف کاشت غلات تا بعد از یخبندان در استان خراسان جنوبی، خودداری از مصرف کودهای ازته به علت تحریک رشد رویشی و ا‌فزایش حساسیت به سرما، استفاده از کودهای پتاسیمی جهت افزایش تحمل به سرما و  تسریع در برداشت برنج شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان در دستور کار باشد.

ضیائیان تصریح کرد: در سالن های پرورش قارچ، گلخانه و انبار همچنین باید تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما و  بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام کاهش دما در دستور کار باشد.

وی افزود: درسالن های مرغداری و دامداری نیز باید تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما، تهیه خوراک پر انرژی برای دام ها با توجه به کاهش دما و جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل سالن ها، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی هوای پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی ابری و بارش باران و احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 19 و 11 درجه خواهد بود. 

وی افزود: اهواز روز آینده با آسمانی صاف و بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر و زنجان و همدان با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول