اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد جایی ندارد/در همه امور شفاف عمل می‌کنیم

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش عشایری استان جایی ندارد.

سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد جایی ندارد/در همه امور شفاف عمل می‌کنیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مختار اندرخور در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: به عنوان مدیر امور آموزش و پرورش عشایری استان  عشایرزاده هستم و مشکلات و معضلات جامعه عشایری را به خوبی می‌دانم 19 سال خدمت در مدارس عشایری استان دارم و با آداب و رسوم عشایر و شیوه معیشت آنها عجین بوده‌ام.

وی در ادامه توصیه‌هایی به رسانه‌ها داشت و گفت: در جامعه امروزی چشم بینا و گوش شنوای جامعه شما رسانه‌ها هستید رسانه‌ها با اطلاع رسانی دقیق و شفاف قادر به تحول در جامعه خواهند بود.

این مسئول افزود: رسالت اصلی رسانه دفاع از حق و مطالبه گری واقع‌گرایانه است و دنبال کردن مشکلات مردم که باید مواظب باشیم دچار هوای نفس نشویم آنچه را نمی‌دانیم قلم نزنیم.

وی گفت: مواظب اخبار بی‌پایه و اساس و در قلم زدن و در نوشتار و گفتار خودمان مراقب باشیم تا دچار خطا نشویم.

اندرخور با بیان این که بعضی‌ها مدیریت را ارباب رعیتی می‌دانند ولی آنهایی که برای خدمت وارد شده‌اند نگاه رئیس و مرئوسی ندارند گفت: در هر مجموعه کاری اگر تعامل وجود نداشته باشد کارها به پیش نخواهد رفت در آموزش و پرورش عشایری استان دنبال تعامل همکاری و همدلی میان همه همکاران و مجموعه هستیم و تکریم ارباب رجوع یکی از موارد بسیار مهم و از اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا در اسرع وقت مشکلات آنها را برطرف کنییم و اگر مطالبه معقول نباشد با احترام آن‌ها را بدرقه می‌کنیم و به همین خاطر صندوقی گذاشته‌ایم و هر هفته نظرات ارباب رجوع را رصد می‌کنیم.

اندرخور در ادامه با اشاره به شفافیت در موضوعات مختلف از جمله آموزشی، پرورشی و تجهیزات و تغییرات و مسائل مالی گفت: معاونان و کارشناسان ما در همه موارد نظر می‌دهند و حق رای دارند در بحث شفاف سازی نسبت به تمام موضوعات شفاف عمل کرده‌ایم تمام معاونان و کارشناسان نسبت به موضوعات بیت المال و مسائل مالی در جریان امور هستند.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیزات و امکانات مشکلاتی هست اما تجهیزات قابل استفاده هستند یادآور شد: دانش آموزان باید در آسایش باشند تا آموزش کیفیت داشته باشد در نرم افزاری مدارس ما مشکل دارند کلاسهای هوشمند خیلی کم است لپ تاب و کامپیوتر کم داریم با توجه به شرایط بد اقتصادی مکاتباتی داشته‌ایم اما تنها امید ما به نیت پاک خیران است تا خدمتی به فرزندان عشایر کنند همچنین چشم امید به نهادها و دستگاه‌ها داریم تا برای رفع مشکلات وارد عمل شوند.

این مسئول با تاکید بر این که در نوع نگاه ما مسائل سیاسی وجود ندارد افزود: آموزش و پرورش عشایر را وارد بازی‌های سیاسی نمی‌کنیم چون چادر عشایری پاک و مستحق خدمت است و با کمبودهای زیادی مواجه هستیم و نمی توان وارد چنین بازی‌هایی شویم.

وی گفت: خانواده‌ای داشته‌ایم که به خاطر نداشتن امکانات و لوازم التحریر و پوشاک دانش آموز خود را برای ورود به مدرسه منع کرده بود که با تقبل هزینه توسط مدیر مدرسه این فرزند عشایری به کلاس درس فرا خوانده شد.

این مسئول یادآور شد: میزان مشارکت اولیا در امر تدریس و تحصیل به ۵ درصد نمی‌رسد چون بخشی از آن‌ها یا دامدار بوده و یا کارگر فصلی هستند و همین عدم مشارکت اولیا در آموزش اثر گذار است.

اندرخور در ادامه با بیان اینکه مدیر پشت میز نشین نیستیم و هر ساعت و هر ثانیه خود را وقف خدمت به جامعه عشایری کرده‌ام یادآور شد: در همه مناسبت‌ها و ایام تعطیل هم پای کار هستیم و همکاران ما گاه تا نیمه‌های شب برای خدمت فعالیت دارند و دور کاری را کنار گذاشته‌ایم.

وی در خصوص فعالیت نیروهای اداری یادآور شد: کار کردن در اداره آموزش و پرورش موجب کاهش حقوق می‌شود که خدمت آنها در مدارس بسیار به صرفه‌تر خواهد بود اما با عشق و علاقه خدمت می‌کنند.

این مسئول در خصوص سازماندهی نیروها گفت: معلمان مدارس بزرگ به صورت شورایی منصوب می‌شوند هر چند تغییر مدیران امری طبیعی است که هر مدیری با توجه به ملاک‌هایی مثل تعهد و تخصص و پشتکار و انگیزه و اعتماد تغییر مدیران را انجام می‌دهد اما در مدارس بزرگ خود به صورت شورایی عمل کردیم مدارسی که چند گزینه داشتند آنها را در شورا مطرح کردیم و بهترین نفرات را برای مدیریت مدارس خود انتخاب کرده و در مدارس کوچکتر نیز معلمان تنها بر اساس امتیاز در مدارس گمارده می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول