اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

زمان صدور پروانه ساخت کاهش یابد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و در احداث مسکن کمک‌ کنیم گفت: طرح جامع شهری را باید به سرانجام برسانیم و ورودی‌های شهر را سامان دهیم.

زمان صدور پروانه ساخت کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود مسگریان امشب در جمع اعضای انجمن فرهنگی ثارالله با بیان اینکه این انجمن بر اساس احساس تکلیف شرعی و دینی تشکیل شده است اظهار کرد: یکی از برکات فعالیت این مجموعه افزایش سرمایه‌های اجتماعی است و هرچه این گونه تعاملات افزایش یابد شاهد اتفاقات و رویدادهای پیش رو هستیم.

وی با بیان اینکه امروز شورای شهر تلفیقی از جوانان و باتجربه‌هاست و این مهم باعث افزایش امید شده است افزود: همه عزیزان تمام وقت خود را برای حل مشکلات و برنامه‌ریزی برای توسعه شهر صرف کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهروندان هر روز به شورا مراجعه می‌کنند و بسیاری از این مراجعات به مشکلات کهنه‌ای در گذشته بازمی‌گردد تصریح کرد: نخستین مسئولیت شورا در انتخاب شهردار به ثمر نشست و موفق شدند با اجماع شهردار را انتخاب کنند و شهردار هم با حرکت جهادی به دنبال تحقق این اهداف هستند.

وی با بیان اینکه باید زمان صدور پروانه را کاهش دهیم و در احداث مسکن کمک‌های خود را داشته باشیم ادامه داد: طرح جامع را باید به سرانجام برسانیم و ورودی‌های شهر که تناسبی با شهر زیبای همدان ندارد، سامان بدهیم.

مسگریان با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری اعضای شورا به اهداف بلند خود برسیم خاطرنشان کرد: ما با مضیقه‌هایی چون درآمد و بودجه مواجه هستیم به طوری که شهرداری همدان در ماه ۳۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند و باید روزانه ۵ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

وی گفت: با توجه به این موارد شهردار برنامه‌های ویژه‌ای برای تحقق درآمد ارائه داده است و امیدواریم که این مشکلات برطرف شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم درباره عدم انتخاب مجدد عباس صوفی به عنوان شهردار اظهار کرد: شهردار سابق بسیار زحمت کشیدند و یکی از گزینه‌های ما برای شهرداری همدان در این دوره بودند، اما طبق قانون با پایان مأموریت شورای شهر، شهردار نیز به پایان کار خود می‌رسد و باید سرپرست انتخاب شود.

سعید نظری با بیان اینکه شورا برای انتخاب شهردار ۶۳ گزینه را بررسی کرد افزود: آقای صوفی به جمع هشت نفر پایانی هم راه یافتند اما خودشان صلاح ندانستند در ادامه رقابت و ارائه برنامه حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: در انتخاب شهردار همدان فرآیند دموکراسی طی و بر اساس خرد جمعی گزینه نهایی مشخص شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان در پاسخ به مطالباتی که در حوزه حفظ میراث فرهنگی به ویژه آثار دوره معاصر مطرح شد، بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی به بعضی از وجود مانند امامزادگان که مایه برکت شهر هستند، کمتر توجه شده است.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک با بیان اینکه بیشتر توجه ما به بقعه امامزاده عبدالله(ع) بوده و سایر امامزادگان مورد غفلت واقع شدند ادامه داد: در حوزه توجه به امامزادگان که خداوند آنها را بر اساس تقدیر خود در بلاد مختلف توزیع کرده است، به وظیفه شیعی خود عمل نکردیم.

وی با بیان اینکه در شهر همدان ۱۰ بقعه متبرکه وجود دارد خاطرنشان کرد: متأسفانه بقعه شاهزاده حسین(ع) سال‌هاست پشت بانک، نماد لیبرالیسم غربی که ملک امامزاده را غصب کرده، پنهان شده و با وجود اینکه ۱۰ سال از صدور حکم قضایی می‌گذرد، همت و توجهی برای احقاق حقوق امامزاده وجود ندارد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه دو امامزاده پیش از پیروزی انقلاب زیر خیابان‌کشی مدفون ماندند گفت: در برنامه داریم که هنگام سنگفرش کردن خیابان شهدا، نمادهایی برای بزرگداشت این بزرگان قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت بوعلی سینا و عملش به عنوان یکی از مفاخر شهر، مورد غفلت واقع شده و تنها به نماد آن توجه می ‌شود اظهار کرد: پیش از این نماد، گنبد و گلدسته بر سر مزار بوعلی سینا بوده چراکه دانشمندان مورد تکریم و احترام و زیارت قرار می‌گرفتند.

صفری‌افلاک با بیان اینکه بوعلی‌سینا راه‌های بسته علوم را با اقامه نماز باز می‌کرد افزود: محوطه آرامگاه مناسب‌سازی و نورپردازی می‌شود و محوطه برای فعالیت‌هایی چون اقامه نماز باز می‌شود.

وی تصریح کرد: سند چشم‌انداز همدان در افق ۱۴۲۰ در کمیسیون ما بر اساس اسناد بالادستی و فرمایشات مقام معظم رهبری در حال تدوین است.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول