اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح رتبه‌بندی معلمان منجر به تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود

در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در گیلان به مسائلی همچون توجه به کارهای پژوهشی، حفط کرامت فرهنگیان، لزوم تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان، بهره‌مندی علمی از ظرفیت اردوگاهی و توجه به مشکلات فرهنگیان در فصل بودجه‌نویسی تأکید شد.

طرح رتبه‌بندی معلمان  منجر به  تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در گیلان  در سالن اجتماعات مصلی رشت دیدار کردند.

آیت‌الله رسول فلاحتی در این دیدار با اشاره به اهمیت کمیسیون آموزش و تحقیقات که از کمیسیون‌های فعال در مجالس ادوار مختلف بوده است، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشانی کمیسیون‌های دیگر مجلس است چراکه رشد و شکوفایی جوامع بشری در طول هزارساله شیعه، در سایه پژوهش بوده است.

وی با بیان اینکه پژوهش رکن رکین رشد همه جوامع بشری بوده و خواهد بود، گفت: پژوهش و پژوهشگران هستند که در قوام بخشی به جامعه فعال هستند و اگر امروز در صنایع مختلفی پیشرفت داشتیم  در سایه پژوهش بوده و ایده و تلاش پژوهشگران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه پیشرفت صنایع دفاعی ایران نیز محصول پژوهش و پژوهشگران این حوزه بوده است، افزود: مراکز دانش‌بنیان پیشانی اقتصاد و سیاست جامعه هستند چرا که سیاستمداران هم در سایه امنیت بوده و امنیت نیز در سایه پژوهش است.

فلاحتی با اشاره به شخصیت بزرگ شیخ انصاری در تاریخ که امروز منبع بزرگی برای علم حقوق است، بیان کرد: شیخ انصاری در کتب خود بسیاری از اندیشه‌های پژوهش محورانه خود را طرح کرده و امروز بسیاری از پژوهش‌های امروز دانشگاهی علم حقوق، زاییده اندیشه‌های شیخ ثانی هست.
 

وی با بیان اینکه برای رشد و تعالی هر جامعه هیچ شیوه‌ای برتر از تحقیق و پژوهش نیست، گفت: پژوهش، زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند است چرا که منابع انسانی سرمایه مهم هر کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات باید کار مجاهدانه در پیش بگیرند، تا برای نسل معاصر و آینده نتایج مطلوب رقم بخورد، بیان کرد: ایران با ظرفیت منابع انسانی خود می‌تواند برای دشمنان قدرت‌نمایی کند و در مقابل دشمنان بایستد و این منابع انسانی در دو عرصه معنویت و اقتدار  است.

فلاحتی با اشاره به بصیرت و استقامت ملت ایران در ۴۲ ساله ایران در مقابل فراز و فرودهای برخی دولت‌های پیشین تصریح کرد: اگرچه ما هنوز در بسیاری از موارد تحریم هستیم اما در بخش‌های زیادی  رشد کرده‌ایم و اگر بتوانیم بر توان داخلی تکیه کنیم رشدهای فراوان در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تأکید بر لزوم توجه به توان داخلی، باورمندی بر شعار «ما می‌توانیم» و اضمحلال تفکر تکیه به غرب عامل مهم پیشرفت در کشور خواهد بود، گفت: پژوهش محور رشد جامعه است لذا توصیه می‌کنم، فکر و ایده پردازی را در دستور کار قرار دهید چرا که رشد در ایده پردازی رقم می‌خورد و آینده را ایده پردازان می‌سازند.

فلاحتی با تأکید بر حمایت از پژوهشگران در همه موضوعات توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات و وزارت علوم خاطرنشان کرد: به وزارت علوم القا کنید تا به پژوهشگران توجه ویژه داشته باشند و از رساله‌های دانشجویان حمایت کرده تا به مرحله عمل برسند، چرا که ایده و نظریه‌پردازی منجر به رشد جامعه می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه با بها دادن به پژوهشگران به فکر آینده باشید و حتی خودتان به سراغشان بروید تا از بیرون کشور برای سرمایه‌های فکری ما خواب نبینند، بیان کرد: به سمت محققان بروید و در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی از تحقیقات پژوهشگران بهره‌مند شوید تا در این وضعیت آب کشور به کشاورزی خشک آبی نیز بیندیشید. 

تصویب بند سوم رتبه‌بندی فرهنگیان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در این نشست با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: طلیعه سفر را دیدار با نماینده ولی‌فقیه قرار دادیم تا از نکات و توصیه‌ها بهره‌مند شویم.

 علیرضا منادی با تأکید بر لزوم توجه به تحول بنیادین مبنی بر توجه بر رتبه‌بندی فرهنگیان که سال‌ها بر زمین‌مانده بود، گفت: با وجود اینکه سال‌ها این مهم بر زمین‌مانده بود اما در مجلس یازدهم با تلاش فراوان این مسئله به تصویب رسیده و در روز گذشته نیز شاهد  تصویب بند سوم  آن بودیم که نویدبخش تحقق تحول بنیادین که همانا توجه به کرامت فرهنگیان است.

بهره‌مندی علمی از ظرفیت اردوگاهی

دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در این نشست با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های برجسته در المپیاد و کنکور است اظهار کرد: شاخص سواد در گیلان اول کشور است و اگر استاندار جدید که رویکرد آموزشی دارد، توجه به شورای بالادستی داشته باشد قطعاً منجر به تحول خواهد شد اما گیلان در حوزه دانش‌بنیان به نسبت در کشور سهم پایینی دارد.

محمد وحیدی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت اردوگاهی در گیلان  برای شاخص‌های رشد استفاده شود تا به‌جای نگاه صرف گردشگری با رویکرد علمی از اردوگاه‌ها استفاده شود، افزود: معلمین جایگاه ویژه‌ای در این استان دارند، و این نشان از ظرفیت بالای فرهنگیان گیلان دارد.

خدمات ملی بدون بودجه ملی

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در این نشست با اشاره به اینکه ما در استان‌های شمالی که آخر هفته‌ها سرریز جمعیت کشور را به عنوان استان‌های مسافر پذیر می‌پذیریم، اظهار کرد: میهمان‌پذیر بودن بدون سرانه بودجه ملی در حال خدمات ملی هستیم و در بودجه‌ریزی هیچ توجهی به آن نمی‌شود و این‌یکی از موضوعات مهم استان‌های شمالی است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل بودجه‌نویسی، بررسی موارد و مشکلات پیش‌روی دانشگاهیان، آموزش و پرورش، دانش بنیانی‌ها، دیدار نزدیک اعضای کمیسیون بسیار حائز اهمیت بوده تا اعضا از نزدیک با مطالبات آشنا شوند.
 

محمدرضا احمدی با اشاره به اینکه رفع برخی ازمشکلات  استانی از جمله پسماند نیازمند همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، افزود: در این سفر سه‌روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گیلان بازدیدهای مختلفی باهدف همراهی برای رفع مشکلات استان در نظر گرفته‌شده تا مطالبات مردم گیلان مورد توجه اعضای مجلس قرار بگیرد.

 اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با دعوت نماینده مردم رشت و عضو هیئت‌رئیسه این کمیسیون به گیلان سفر کرد تا از نزدیک با مطالبات حوزه آموزشی و پژوهشی آشنا شده و به بررسی موضوعات مختلف استانی بپردازند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول