اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روز اراک فرصت خوبی برای معرفی داشته‌های فرهنگی شهر است

عضو هیئت‌رئیسه شورای شورای اسلامی شهر اراک گفت:‌ روز اراک فرصت خوبی است تا داشته‌های فرهنگی شهر را به مردم معرفی کنیم اضافه کرد

روز اراک فرصت خوبی برای معرفی داشته‌های فرهنگی شهر است

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با تبریک فرارسیدن روز اراک و صدارت امیرکبیر که یکی از چهره‌های ماندگار تاریخ ایران است اظهار کرد: امیرکبیر از جمله شخصیت‌هایی است که مقام معظم رهبری به نیکی از وی یاد کرده‌اند چراکه دو مشخصه اصلی را می‌توان در مدیریت امیرکبیر برشمرد که به ماندگاری‌اش منجر شد.

وی با اشاره به مشخصه‌های اصلی امیرکبیر افزود: اول آنکه وی مسئله کشور را خوب فهمیده بود و متوجه شد که کشور تا زمانی که چشم امید به بیگانگان دارد و اراده‌ای برای ایستادن روی پای خود را ندارد، پیشرفت نخواهد کرد لذا او سیاست استعمارستیزی و اصلاحات در ابعاد مختلف کشورداری را در دستور کار قرار داد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه امیرکبیر دوران خدمت به مردم را مغتنم می‌شمارد ادامه داد: در مدت کوتاه صدارت خود که ۳۹ ماه طول کشید توانست خدمات بزرگی را به کشور ارائه دهد و به همین دلیل مسئولان باید قدر دوران خدمت را بدانند و از لحظه‌لحظه آن استفاده کنند. الگوی ما در این زمینه امیرکبیر است و اگر امروز ما با افتخار از خدمات وی یاد می‌کنیم محصول سه سال صدارت است.

خسروانی بیان کرد: نام‌گذاری یک روز به نام شهرها از مصوبات شورای عالی استان‌ها در دوره قبل است که در شهر ما نام‌گذاری روز اراک به مناسبت سالروز صدارت امیرکبیر یک خلاقیت خوبی بود که در شورای قبل انجام شد.

وی با بیان اینکه روز اراک فرصت خوبی است تا داشته‌های فرهنگی شهر را به مردم معرفی کنیم اضافه کرد: ما ادعا داریم که باید شهر را با کمک مردم بسازیم و شرط به مشارکت طلبیدن مردم در اداره شهر این است که مردم به شهر خود تعلق خاطر داشته باشند و به اراکی بودن خود افتخار کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: فعالیت‌های فرهنگی در هفته اراک در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ و مفاخر شهر طراحی شده و امیدواریم که این مناسبت‌ها فرصتی برای تفکر در خصوص مکانی باشد که در آن زندگی می‌کنیم.

خسروانی ادامه داد: نسل جوان و نوجوان اراکی باید بداند که در شهری زندگی می‌کند که مهد مفاخر و فرهیختگان است و عالمان و دبیران و دلیران بزرگی را به ایران اسلامی تقدیم کرده و در حوزه اقتصادی و صنعتی نیز از شهرهای سرآمد ایران است.

وی اضافه کرد: این آگاهی باعث می‌شود که آنها به اراک افتخار کنند و متقاعد شوند که خود را در ساختن اراک سهیم کنند؛ البته مسئولان نیز وظیفه دارند که بسترها و زمینه‌های حضور مردم در مدیریت شهری را فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول