اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بازار برق در کشور ایجاد شود/ ایجاد بزرگترین شهرک نیروگاهی ایران در کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه اصلی مشکلات حوزه انرژی به علت نبود بازار برق است و بازار برق باید در کشور راه‌اندازی شود و بسیاری از طرح‌ها به پول نیاز ندارد بلکه به عقل اقتصادی نیاز دارد.

بازار برق در کشور ایجاد شود/ ایجاد بزرگترین شهرک نیروگاهی ایران در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: بیش از 90 درصد مشکلات انرژی خورشیدی مربوط به خارج از استان است و اینکه اتاق بازرگانی این موضوع را به سطح ملی آورده است اقدام شایسته‌ای به شمار می‌رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انرژی خورشیدی جزو اولویت‌های ماست، بیان داشت: باید به دولت جدید زمان بدهیم تا بیاید و چارچوب‌ها را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: برق مصرفی که می‌توانیم ذخیره کنیم فقط برای کولرهای 6 هزار مگاوات است و این امر رهاشده است و در وزارت نیرو اقتصاد وجود ندارد و بدنه آن با این مسائل بیگانه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ریشه اصلی مشکلات حوزه انرژی به علت نبود بازار برق است و بازار برق باید در کشور راه‌اندازی شود و بسیاری از طرح‌ها به پول نیاز ندارد بلکه به عقل اقتصادی نیاز دارد.

پورابراهیمی اضافه کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم وارد فاز جدیدی می‌شویم و استان کرمان هم ظرفیت خوبی در این بخش دارد.

وی ابراز داشت: بزرگترین شهرک نیروگاهی انرژی تجدیدپذیر کشور با 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کرمان ایجاد می‌شود و حدود 300 میلیون دلار تجهیزات خریداری و در کرمان تحویل شده است.

2 هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کرمان کلید می‌خورد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از بررسی راهکارهای توسعه انرژی خورشیدی خبر داد و اظهار داشت: 2 هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان کرمان کلید می‌خورد.

سیدمهدی طبیب‌زاده با اشاره به اینکه آینده انرژی مبتنی بر سوخت‌های فسیلی در استان کرمان آینده مبهمی‌ست، اضافه کرد: اگر دنبال انرژی‌های خورشیدی نرویم امکان تامین گاز را در آینده نخواهیم داشت و حتی سیکل ترکیبی در استان هم به علت کم‌آبی با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: 86 میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور داریم و اگر این یارانه نبود، معلوم نیست بر سر بنگاه‌های بزرگ ما چه می‌آمد و این در شرایطی‌ست که با این همه ظرفیت اما فقط 63 مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی در استان کرمان داریم در حالی که گرایش دنیا به انرژی‌های تجدیدپذیر است.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه برای تولید 2 هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان کرمان برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: بسته‌ای را برای تولید 10 هزار مگاوات انرژی خورشیدی تهیه کرده‌ایم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشکل ما مربوط به سرمایه‌گذاران و استانی نیست، تصریح کرد: اگر بحث تحریم‌ها و مانع در خرید تضمینی نبود ما به دو یا سه هزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان کرمان رسیده بودیم.

علی زینی‌وند ابراز داشت: هدف‌گذاری 2 هزار مگاوات برای کرمان که 300 روز آفتابی دارد ناچیز است و ما در مزرعه‌های کوچک‌مقیاس اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/80019/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول