اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: به ناتو درباره عواقب عضویت اوکراین هشدار داده‌ایم

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، مسکو به ناتو هشدار داده هرگونه اقدامی برای عضویت اوکراین در این بلوک نظامی با عواقب همراه خواهد بود.

روسیه: به ناتو درباره عواقب عضویت اوکراین هشدار داده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندره رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که مسکو به ناتو هشدار داده هرگونه اقدامی برای عضویت اوکراین در این بلوک نظامی عواقبی به دنبال خواهد داشت.

رویترز به نقل از خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش داد رودنکو این اظهارات را در واکنش به اظهارات «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در سفر وی به اوکراین، هنگامی که گفت واشنگتن از تمایلات کی‌یف برای پیوستن به ناتو حمایت می‌کند و هیچ کشوری نمی‌تواند چنین اقدامی را وتو کند، مطرح کرد.

در شرایطی که اخیرا در مسکو و واشنگتن مقام‌های دو کشور با هم دیدارهایی داشته‌اند، وزیر دفاع آمریکا برای رایزنی علیه روسیه روز سه‌شنبه وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد. سفر ضد روسی رئیس پنتاگون به گرجستان و بعد اوکراین در شرایطی انجام شد که مسکو بارها به این دو کشور درباره تبعات الحاق آن‌ها به ناتو هشدار داده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه خواستار جلوگیری از طولانی شدن جنگ در شرق اوکراین شد. وی که با همتای اوکراینی خود صحبت می‌کرد، مدعی شد: «از روسیه می‌خواهیم که اشغال شبه‌جزیره کریمه را متوقف و از طولانی شدن جنگ در شرق اوکراین جلوگیری کرده و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در دریای سیاه را متوقف کند. روسیه این جنگ را آغاز کرده و این کشور مانعی برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز در اوکراین است».

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها بین این روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۴، درگیری‌های شدید بین ارتش اوکراین با گروه‌های حامی روسیه در مناطق شرقی اوکراین موسوم به «دونباس» آغاز شد و این درگیری‌ها هنوز هم ادامه دارد. همچنین در همین سال، در شبه‌جزیره کریمه همه‌پرسی برای الحاق این منطقه به فدراسیون روسیه انجام و این منطقه به مسکو ملحق شد.

اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا بارها ضمن اتهام‌زنی به روسیه درباره دست داشتن در درگیری‌های دونباس اعلام کرده‌اند که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند و خواستار پایان «اشغالگری» روسیه در اوکراین شده‌اند.

مقام‌های ارشد روسیه شامل ولادیمیر پوتین ضمن رد اتهام زنی‌های آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن درباره درگیری‌ها در دونباس، بر قانونی بودن همه‌پرسی الحاق کریمه به روسیه تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول