اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

زارع: تلاش می‌کنم طلای فوق‌سنگین کشتی تا سال‌ها برای ایران و ایرانی باشد/ مدالم را به امام رضا تقدیم خواهم کرد

تلاش خودم را می‌کنم تا عنوان قهرمانی دسته فوق‌سنگین کشتی آزاد تا سال‌ها برای ایران و ایرانی باشد گفت: بیشتر اوقات از آقا امام‌رضا(ع) مدد می‌گیرم و به همین دلیل مدال طلای مسابقات جهانی را به آستان مقدس ایشان تقدیم خواهم کرد.

زارع: تلاش می‌کنم طلای فوق‌سنگین کشتی تا سال‌ها برای ایران و ایرانی باشد/ مدالم را به امام رضا تقدیم خواهم کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه همشهری گفت‌وگویی با امیرحسین زارع ملی‌پوش کشتی کشورمان که بعد از ۳۲سال ایران را در دسته فوق‌سنگین کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

بیشتر اوقاتم در سالن کشتی سپری شده!

- زندگی من با کشتی و تمرین عجین است و بعد از بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی همین روال ادامه داشته؛ یعنی بیشتر اوقاتم را در سالن کشتی سپری کرده و مشغول تمرین بوده‌ام.

- تغییر چندانی در زندگی‌ام ایجاد نشده و زندگی به‌معنای واقعی ادامه دارد. این سبک زندگی هم مختص حالا نیست و من از نوجوانی یکسره مشغول تمرین بوده‌ام.

خیلی زحمت کشیدم تا در بیست‌سالگی به آرزویم برسم

- آن‌موقع همه فکر و ذکرم این بود که به تیم ملی کشتی بزرگسالان راه پیدا کنم و در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی، کشتی بگیرم. هدفم این بود که همه افتخاراتم در رده بزرگسالان رقم بخورد و برای همین اصلا عضویت در تیم ملی نوجوانان و مدال‌گرفتن در این رده مرا راضی نمی‌کرد.

- برای این هدف تمرکز کردم و خیلی زحمت کشیدم. خدا را شکر در بیست‌سالگی به آرزویم رسیدم و به‌عنوان ملی‌پوش ایرانی راهی بازی‌های المپیک شدم. قبل از اعزام هم فقط به مدال فکر می‌کردم و کمتر از دو‌ماه بعد این حکایت در مسابقات جهانی تکرار شد.

به خاطر کشتی قید مدرسه نمونه‌ دولتی را زدم!

- دانش‌آموز ممتازی بودم و دوران راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه نمونه‌دولتی گذراندم. اصلا مادرم شرط گذاشته بود که اگر در مدرسه نمونه‌دولتی قبول شوم مرا در کشتی ثبت‌نام کند. من هم عاشق کشتی بودم و آن‌قدر درس خواندم که در مدرسه نمونه‌دولتی آمل قبول شدم.

- وقتی به مدرسه نمونه‌دولتی رفتم مادرم به‌عنوان جایزه مرا در باشگاه کشتی ثبت‌نام کرد اما بعد از آنکه به تیم ملی جوانان دعوت شدم دیگر نتوانستم در مدرسه نمونه‌دولتی ادامه تحصیل بدهم.

شخصیتم در گود زورخانه شکل گرفت

- نخستین بار در گود زورخانه ورزش کردم اما چند وقت بعد عاشق کشتی شدم و تمرین کشتی را در آمل شروع کردم. می‌توانم بگویم شخصیت من در گود زورخانه شکل گرفت. ریشه‌های مذهبی من هم به همین ماجرا مربوط می‌شود.

- ورزش زورخانه مثل کشتی یک ورزش پهلوانی است و زورخانه‌ها حال و هوای معنوی دارند. در زورخانه است که روح و جسم ورزشکار توأمان صیقل می‌خورد.

مدال طلای مسابقات جهانی را به امام رضا تقدیم خواهم کرد

- من به ائمه اطهار(ع) به‌خصوص به امام رضا(ع) ارادت خاصی دارم. قبل از هر مسابقه، سوره قدر و ذکر السلام‌علیک یا علی‌ابن‌موسی رضا(ع) یا السلام‌علیک یا اباعبدالله(ع) را می‌خوانم و می‌گویم خدایا به من جرأت و جسارت مبارزه بده تا شرمنده مردم نشوم.

- بیشتر اوقات از آقا امام‌رضا(ع) مدد می‌گیرم و به همین دلیل مدال طلای مسابقات جهانی را به آستان مقدس ایشان تقدیم خواهم کرد. قبل از مسابقات جهانی نیت کرده بودم که اگر مدال طلا بگیرم آن را به حرم امام‌رضا(ع) تقدیم کنم.

تلاش می‌کنم طلای فوق‌سنگین تا سال‌ها برای ایران و ایرانی باشد

- تردید ندارم که کار سخت من از حالا شروع شده و از این به بعد برای تداوم این قهرمانی تمرین می‌کنم.

- تلاش خودم را می‌کنم تا عنوان قهرمانی دسته فوق‌سنگین کشتی آزاد تا سال‌ها برای ایران و ایرانی باشد. من تمرین خودم را می‌کنم و بقیه‌اش را به خدا و ائمه‌اطهار(ع) می‌سپارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول