اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستیار ترامپ به اهانت به کنگره متهم شد

مجلس نمایندگان آمریکا در یک رأی‌گیری، استیو بانون، نخستین استراتژیست ارشد کاخ سفید را به دلیل بی‌اعتنایی به احضاریه کنگره به اهانت به نهاد قانونگذار متهم کرد.

دستیار ترامپ به اهانت به کنگره متهم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه در یک رأی‌گیری اتهام «اهانت به کنگره» را برای «استیو بانون»، دستیار سابق دونالد ترامپ تأیید کردند.

قانونگذاران آمریکایی این رأی‌گیری را بعد از بی‌اعتنایی استیو بانون به احضاریه «کمیته منتخب تحقیق درباره حوادث ۶ ژانویه» برای ادای شهادت درباره حوادث حمله به ساختمان کنگره برگزار کردند. 

کمیته مذکور از سوی قانونگذاران کنگره برای تحقیق درباره حوادث روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ که در جریان آن هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند تشکیل شده است.

این کمیته روز دوم مهرماه برای استیو بانون و سه نفر دیگر از مقام‌های ترامپ احضاریه صادر کرده و از آنها خواست برای ارائه پاره‌ای توضیحات درباره حوادث ۶ ژانویه در کنگره حاضر شوند.

در نامه احضاریه ارسال‌شده از سوی قانونگذاران به بانون تصریح شده بود که او روز ۵ ژانویه ۲۰۲۱، در «هتل ویلارد» که محل هماهنگی برخی تلاش‌ها جهت جلوگیری از تأیید نتیجه انتخابات در کنگره بوده حضور داشته است.

در این نامه همچنین تصریح شده بانون در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ تماس گرفته و از او خواسته تلاش‌هایش برای ابطال نتیجه انتخابات را بر ۶ ژانویه متمرکز کند. 

ترامپ پس از شکست در برابر رقیب خود در انتخابات سال گذشته آمریکا، ادعای وقوع تقلب گسترده را مطرح کرد و شکایات متعددی را در دادگاه‌های ایالات مختلف مطرح کرد که تقریباً هیچ کدام به نتیجه نرسید.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

در رأی‌گیری شامگاه پنجشنبه ۲۲۹ نفر با طرح اتهام اهانت به کنگره برای بانون موافقت و ۲۰۲ نفر مخالفت کردند.

«بنی تامپسون»، رئیس کمیته منتخب تحقیق قبل از آغاز این رأی‌گیری گفته بود که بی‌اعتنایی بانون به احضاریه کنگره نباید بدون پاسخ بماند و عدم اقدام کنگره، باعث ایجاد بدعت‌های غلطی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول