اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید‌حسن‌ نصرالله: امام‌ خمینی اختلاف درباره میلاد پیامبر(ص) را به وحدت و همبستگی تبدیل کردند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام گفت: امام‌ خمینی اختلاف درباره میلاد پیامبر را به وحدت و همبستگی تبدیل کردند.

سید‌حسن‌ نصرالله: امام‌ خمینی اختلاف درباره میلاد پیامبر(ص) را به وحدت و همبستگی تبدیل کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه به مناسبت میلاد پیامبر اسلام در میدان عاشوراء منطقه «الجاموس الحدث » در ضاحیه جنوبی بیروت به سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی ضمن تبریک این ایام به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)  و میلاد امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: «امام خمینی، نقطه اختلاف درباره ولادت پیامبر اسلام را به نقطه تلاقی و وحدت تبدیل کرده و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در حالی که پرچم وحدت اسلامی را بر دوش می‌کشید، 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت اسلامی معرفی کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان یکی از دستاوردهای پیامبر اسلام را ایجاد تحول در دیدگاه بشری توصیف کرده و گفت: « او به منظور تضعیف نظام ارزش‌های قبل از اسلام و اجرای نظام اسلامی آمده است. عظمت دستاورد محمدی در تحولی است که در انسان ایجاد کرد، یک دستاورد ایمانی بشری، زیرا انسان هدف از خلقت است و او یک عامل اساسی است».

پیامبر اسلام با دیدگاه تحقیرآمیز به زن مقابله کرد

سید حسن نصرالله اضافه کرد: «پیامبر، قرآن و قول و عمل (سنت) را آورد تا با دیدگاه تحقیر آمیز به زن مقابله کرده و شان و منزلت او را بالا ببرد. رسول الله صلح و آرامشی داخلی را محقق کرد که ارتش و پلیس هم نمی‌تواند آن را اعمال کند صلحی که از درون اذهان و دل‌ها و جان‌ها بیرون می‌آید و نشات گرفته از فرهنگ و تقوی است».

وی در ادامه گفت: «رسول الله مفاهیم و فرهنگ متفاوتی را آورد تا بگوید که انسان مسئول هر انسانی در روی کره خاکی است. انسان اگر کشورش، ملتش، خاکش و زمین و خاک و ناموس و شرافت مردم را مورد تعرض قرار گیرد، مسئولیت آن بر عهده اوست. این چیزی است که دین محمد رسول الله می‌گوید».

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنرانی خود به رنج‌ها و محنت‌هایی که ملت فلسطین با آن مواجه است، اشاره کرد و گفت: «در فلسطین، ملتی مظلوم وجود داشته که مورد آزار و اذیت قرار داشته و از محاصره و بحران‌های خفه کننده‌ای در سطح معیشتی رنج می‌برد که یکی از آنها، موضوع اسیران و موضوع آوارگان در داخل و خارج فلسطین است.

وی افزود: «در آنجا سرزمین اشغال‌ شده‌ و مقدسات هتک حرمت شده اسلامی و مسیحی وجود دارد».

هیچ فرد آزاده‌ای نمی‌تواند بگوید که موضوع فلسطین به من مربوط نمی‌شود

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «هیچ فرد آزاده‌ای که دارای عقل و احساس و فطرت است، نمی‌تواند بگوید که این موضوع به من مربوط نمی‌شود چه برسد به اینکه این فرد، مسلمان باشد. این موضوع مصداق مداخله در امور داخلی دیگر کشورها نمی‌شود و نمی‌توان در اینجا بی‌طرف بود».

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «امروز از مهمترین ابزارهای پایداری در فلسطین، حمایت مالی است. هر کسی که توانایی دارد باید کمک مالی کند و هر کسی که پول و سلاح نمی‌تواند به فلسطینی‌ها بدهد، باید موضع گیری و پشتیبانی کند نه اینکه به بهانه‌های واهی همانند آن چیزی که در بسیاری (از کشورها) در جهان عرب وجود دارد، پشتشان را خالی کند».

ضرورت ابراز موضع و دیدگاه در حمایت از فلسطین

وی اضافه کرد: «امروز یکی از مهمترین مبارزه‌‌هایی که باید انجام شود و می‌تواند به صورت فردی نیز انجام شود و همه ما توانایی آن را داریم، ابراز موضع، دیدگاه و تحریم است».

دبیر کل حزب‌الله لبنان به کنفرانسی صهیونیستی که اخیرا در اربیل عراق برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: «موضع رسمی و قضائی در عراق، فتنه را از همان روز اول قطع کرد و اگر کنفرانس اربیل بدون واکنش دینی، ملی و رسمی مواجه می‌شد، الان وضع متفاوت بود».

جهان به جای محکوم کردن یمنی‌ها به فشار علیه آمریکا و سعودی‌ها بپردازد

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به تظاهرات در یمن نیز اشاره کرد و گفت: «شاهد راهپیمایی عظیمی در یمن بودیم و باید به این اراده ملی احترام گذاشت. این ملت یمن بود که به صورت میلیونی تحت پرچم این رهبر حضور یافت و این جنبشی ایمانی و جهادی است و در نتیجه، جهان و شورای امنیت باید به جای محکوم کردن قربانی، به فشار علیه آمریکا، سعودی‌ها و دیگر قدرت‌های حاضر در جنگ یمن بپردازد».

 

داعش بدترین تصویر را از اسلام و پیامبر از زمان بعثت ارائه داد

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که دفاع از رسول‌الله و اسم پیامبر، از اوجب واجبات بوده، گفت: «مسلمانان، علمای آنها، نخبه‌ها و جنبش‌های اسلامی باید در برابر گروه وحشی، تروریستی و قاتل داعش قرار بگیرند که بدترین تصویر را از اسلام و پیامبر اسلام از زمان بعثت ارائه داده‌اند».

دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود به ابتکار امام خمینی (رحمة الله علیه) درباره هفته وحدت پرداخت و گفت: «وحدت اسلامی که امام خمینی درباره آن صحبت کرد، به معنای وحدت ترکیب شدن نبوده بلکه هدف آن، همکاری، نزدیکی و همزیستی بر اساس "تعاونو علی البر و التقوی" (بر اساس تقوی و نیکی با یکدیگر همکاری کنید) و دوری از درگیری و منازعه  بر اساس "لا تنازعو فتفشلوا" (با یکدیگر به نزاع نپردازید که شکست می‌خورید) بوده است».

سید حسن نصرالله گفت: «مسلمانان باید به یکدیگر نزدیک شده و همانند پیکر واحدی باشند و هر پیکری دارای خصوصیات خود است. مقاومت در لبنان نیز به کمک این نزدیکی و همکاری پیروز شد و مقاومت در فلسطین نیز زمانی که به وحدت در داخل فلسطین و در خارج از آن با محور مقاومت که شامل سنی و شیعه بوده، بپردازد، پیروز می‌شود».

دشمنان می‌خواهند که ما به جنگ به یکدیگر بپردازیم

وی اضافه کرد: «زمانی که سنی و شیعه شانه به شانه هم به مبارزه پرداختند توانستند بر داعش پیروز شوند و دشمنانمان که خواستار سیطره بر ما در منطقه هستند می‌خواهند که ما به جنگ با یکدیگر بپردازیم».

دبیر کل حزب‌الله لبنان به مذاکرات لبنان با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی اشاره کرد و گفت: «نمی‌خواهم به موضع‌گیری درباره این پرونده بپردازم. چیزی که امشب می‌گویم این است که دشمن اسرائیلی در چند وقت اخیر، یکی از شرکت‌های حفاری را برای فعالیت در منطقه مورد مناقشه با ما به کار گرفته و ما منتظر موضع گیری هستیم و ما همه اطلاعات و داده‌ها را پیگیری می‌کنیم».

سید حسن نصرالله افزود: «امشب به صورت واضح و صریح همانطور که روز دوشنبه گفتم، می‌خواهم بگویم که قدرت مقاومت برای دفاع از لبنان و نفت و گاز لبنان از طمع اسرائیل آماده شده است».

وی هشدار داد: «اگر دشمن تصور می‌کند پیش از حل شدن موضوع درباره مناطق مورد اختلاف، هر کاری که می‌خواهد می‌تواند انجام دهد، اشتباه کرده است الان نمی‌خواهم به موضع گیری بپردازم تا مذاکرات پیچیده شود».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول