اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره‌گیری استاندار جدید از ظرفیت و موقعیت ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید به جایگاه ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی در مرزهای شمال‌غربی کشور گفت: بهره‌گیری حداکثری از چنین موقعیتی نیازمند ارتباط‌گیری مؤثر با کشورهای همسایه و هم‌مرزی چون جمهوری آذربایجان، ارمنستان و استفاده از ظرفیت منطقه قفقاز برای فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

بهره‌گیری استاندار جدید از ظرفیت و موقعیت ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به انتخاب استاندار جدید آذربایجان‌شرقی، در خصوص اولویت‌های مدیریت کلان جدید استان اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه استان به ویژه در بخش اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت‌ها و شأن آذربایجان‌شرقی باید جزو اولویت‌های اصلی مجموعه استانداری در دوره جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر ژئوپلیتیک و منابع متعدد آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی متناسب با این ظرفیت‌ها جزو اولویت‌هایی است که باید مد نظر استاندار جدید قرار گرفته و منجر به توسعه استان شود.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ منابع و زیرساخت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی، معدنی همچنین موقعیت  ژئوپلیتیک دارای شأنیت خاصی است که می‌طلبد از سوی مجموعه استانداری برای بهره‌گیری هر چه بهینه‌تر از این بسترها برنامه‌ریزی مدون و پیگیری جهت حصول به نتیجه صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  و تأمین زیرساخت چنین فعالیت‌هایی از سوی دولت و مدیریت اجرایی استان را از اهم این اولویت‌ها برشمرد و گفت: توسعه معیشت فعالان حوزه فرهنگ، تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار توجه به فرهنگ اصیل بومی و توسعه گردشگری در حوزه‌های سلامت، تاریخی و گردشگری اکولوژیک یا طبیعت‌گردی با توجه به وجود ظرفیت‌هایی چون جنگل‌های ارسباران باید در کنار موضوعات اقتصادی مورد توجه مدیریت جدید اجرایی استان باشد.

متفکر آزاد با تأکید به جایگاه  ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی در مرزهای شمال‌غربی کشور متذکر شد: بهره‌گیری حداکثری از چنین موقعیتی نیازمند ارتباط گیری مؤثر با کشورهای همسایه و هم‌مرزی چون جمهوری آذربایجان، ارمنستان و استفاده از ظرفیت منطقه قفقاز برای فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی انتظار داریم به نحوی برنامه‌ریزی و اجرای برنامه کند که استان نقش و سهمی اساسی در این مراودات و مبادلات منطقه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول