اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اعتراف مقامات بهداشتی آمریکا: «کووید 19» نتیجه تکاملی ویروسی در طبیعت است

مقامات بهداشتی ایالات متحده به این نتیجه رسیدند که ویروس SARS-CoV-2 احتمالاً «نتیجه تکامل ویروسی در طبیعت» است

اعتراف مقامات بهداشتی آمریکا: «کووید 19» نتیجه تکاملی ویروسی در طبیعت است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌آن، مقامات ایالات متحده پس از ماه‌ها تحقیقات فشرده در مورد منشأ همه‌گیری کرونا، اعتراف کردند که ویروس SARS-CoV-2 احتمالاً «نتیجه تکامل ویروسی در طبیعت» است و «یک سلاح بیولوژیکی» یا «از نظر ژنتیکی مهندسی‌شده» نیست.

فرانسیس کالینز، متخصص ژنتیک و زیست شناس آمریکایی و مدیر مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) در بیانیه‌ای گفت که این ویروس احتمالاً از طبیعت است و به طور بالقوه مستقیماً به انسان یا از طریق یک میزبان حیوان به انسان منتقل شده است.

وی در بیانیه خود اشاره کرد، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده موافق هستند که ویروس به عنوان یک سلاح بیولوژیکی توسعه نیافته است و اکثر سازمان‌ها ارزیابی کردند که SARS-CoV-2 به احتمال زیاد مهندسی نشده است.

مدیر مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده خاطرنشان کرد، اطلاعات نادرست در حال هجوم هستند، زیرا هنوز پاسخ قطعی برای منشأ این ویروس وجود ندارد، با این حال ضرر هجوم این اطلاعات از فایده آن بیشتر است.

فرانسیس کالینز به وضوح اظهار داشت، ویروس‌های خفاش که توسط موسسه ویروس‌شناسی ووهان تحت کمک مالی NIH تجزیه و تحلیل شده‌اند، از نظر ژنتیکی بسیار دور از SARS-CoV-۲ هستند و همچنین بواسطه آنها امکان ایجاد همه‌گیری کووید۱۹ وجود ندارد.

کالینز به چندین بیماری عفونی دیگر اشاره کرد که هنوز جامعه بشری را تهدید می‌کند و همچنین برای پی بردن به منشأ آن راه طولانی وجود دارد؛ ۱۴ سال طول کشید تا دانشمندان جمعیت خفاشی را پیدا کنند که ویروس آن باعث شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ شد و منشأ شیوع ابولا در سال ۲۰۱۴ پس از هفت سال هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول