اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ویکتور اوربان: بروکسل و واشنگتن به دنبال دخالت در سیاست مجارستان هستند

با بالا گرفتن رقابت‌های انتخاباتی در مجارستان، نخست‌وزیر این کشور بروکسل و واشنگتن را به تلاش برای دخالت در سیاست مجارستان متهم کرد.

ویکتور اوربان: بروکسل و واشنگتن به دنبال دخالت در سیاست مجارستان هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان که سال آینده رقابت انتخاباتی تنگاتنگی را پیش‌رو دارد، بروکسل و واشنگتن را به تلاش برای دخالت در سیاست مجارستان متهم کرد و از حامیان خود خواست تا از دستاوردهای دولت ملی گرایی وی پس از یک دهه در قدرت دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برای اولین بار از زمان به قدرت رسیدن اوربان در سال ۲۰۱۰، او در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ با جبهه متحد احزاب مخالف از جمله سوسیالیست‌ها، لیبرال‌ها و حزب «یوبیک» (جنبش برای مجارستان بهتر) که سابقاً راست افراطی بود و اکنون راست میانه است، روبرو می‌شود.

«پیتر مارکی زای» ۴۹ ساله و سیاستمدار محافظه‌کار کاتولیک رهبری این اتحاد شش حزبی را برعهده دارد که به نظر می‌رسد به عنوان یک رقیب سخت برای اوربان مطرح است. 

اوربان به ده‌ها هزار حامی خود در مرکز بوداپست گفت که واشنگتن و «جورج سوروس» میلیاردر  آمریکایی متولد مجارستان در تلاش هستند تا مردم و اپوزیسیون چپ مجارستان را با استفاده از پول، رسانه‌ها و شبکه‌ها به سمت خود بکشند.

نخست‌وزیر مجارستان روز شنبه گفت: اما آنچه مهم است این نیست که آن‌ها در بروکسل، در واشنگتن و در رسانه‌هایی که از خارج از کشور هدایت می‌شوند چه می‌خواهند، این مجارستانی‌ها هستند که در خصوص سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند. قدرت ما در وحدت ماست ... ما به ارزش‌های یکسان اعتقاد داریم، خانواده، ملت و مجارستان مستقل و قوی.

به گزارش رویترز، مارکی زای هم در تجمع جداگانه مخالفان گفت که در صورت انتخاب، دولت او پیش‌نویس قانون اساسی جدید را تهیه خواهد کرد و مبارزه با فساد، معرفی یورو و تضمین آزادی رسانه‌ها را در برنامه خود خواهد داشت.

وی گفت: این رژیم (دولت کنونی به نخست‌وزیری ویکتور اوربان)  از نظر اخلاقی غیرقابل کنترل شده است ... حرکت فعلی باید ما را به آوریل ۲۰۲۲ برساند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب «فیدز» اوربان و ائتلاف اپوزیسیون شانه به شانه در رقابت و حدود یک چهارم رای‌دهندگان همچنان بلاتکلیف هستند.

دولت اوربان به همراه متحد اصلی خود لهستان، بر سر آزادی رسانه‌ها، مسائل مربوط به حاکمیت قانون و غیره با بروکسل درگیر شده است، اما در عین حال معتقد است منافع مجارستان این است که همچنان عضو اتحادیه اروپا باشد.

اوربان به هواداران تشویق‌کننده خود که پرچم مجارستان را تکان می‌دادند و بنرهایی با شعارهایی مانند «بروکسل مساوی دیکتاتوری» است، در دست داشتند، گفت: بروکسل با ما صحبت می‌کند و با ما و لهستانی‌ها طوری رفتار می‌کند که گویی ما دشمن هستیم ... خب، وقت آن است که آن‌ها در بروکسل بفهمند که حتی کمونیست‌ها نیز نمی‌توانند ما را شکست دهند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول