اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیسی: قهرمانان مدال آور کشور باید حمایت شوند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید ورزش پهلوانی تقویت شود و همراه با ورزش پهلوانی باید قهرمانان مدال آور باید در کشور حمایت شوند،‌ تصریح کرد: باید به ورزش حرفه ای توجه شود و همراه با آن باید ورزش همگانی نیز حمایت شود.

رئیسی: قهرمانان مدال آور کشور باید حمایت شوند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز(یکشنبه 2 آبان) در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک و پاراالمپیک با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: صمیمانه به همه قهرمانان و پهلوانان تبریک عرض میکنم و از مربیان محترم و کسانی که امکان فراهم کردند که جوانان ما بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند و سرود جمهوری اسلامی ایران نواحته شود و پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شود تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از همه شمایی که دل مردم را شاد کردید و تبسم بر لبان زن و مرد این کشور نشاندید و نام ایران اسلامی را در جهان بلند کردید و افتخار آفریدید تشکر می‌کنم،‌ بیان داشت: از دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و وزیر محترم و همه همکاران ایشان برای فراهم کردن امکان قهرمانی و پهلوانی و کار و تلاش همه ورزشکاران و جوانان عزیز کشورمان باید تقدیر کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی در کشور خاطرنشان کرد: ورزشی که در صحنه دیدیم، بیش از 3 یا 4هزار سال در کشور ما قدمت دارد و بعد از اسلام این ورزش با آیین دعا و نیایش و توسل و تضرع در خانه حضرت حق و اولیای دین همراه شد و ورزش پهلوانی ما ورزشی است که با یاد خدا و توجه به مبدا هستی عجین شده و وقتی مرشد اشعار توحیدی می‌خواند، که انسان را یاد خدا و اولیای خدا می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه باید ورزش پهلوانی تقویت شود و همراه با ورزش پهلوانی باید قهرمانان مدال آور باید در کشور حمایت شوند،‌ تصریح کرد: کشور ما جوانان برومندی دارد که می توانند نام آور شوند و باید به ورزش حرفه ای توجه شود و همراه با آن باید ورزش همگانی نیز حمایت شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه توجه به ورزش می‌تواند سلامت مردان و زنان را تضمین و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند، گفت: حمایت از گسترش ورزش می‌تواند نشاط و سرزندگی را در جامعه به همراه داشته باشد.

وی افزود: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، یکی از امر به معروف‌های مهم دعوت به ورزش است و باید کاری کنیم که به ورزش در همه خانواده‌ها، سازمان‌ها و ادارات توجه جدی شود.

رئیس جمهور با اشاره به توجه ورزشکاران کشورمان به ارزش‌های دینی و اخلاق اسلامی، گفت: بسیاری از قهرمانان و پهلوانان ایران که در عرصه جهانی مدال کسب می‌کنند، بلافاصله شکر خدا را به جای می‌آورند و مدال خود را به شهیدان و ائمه اطهار اهدا می‌کنند و این نشانه توجه به قدرت الهی است و امیدوارم جوانان با توکل به خدا و اعتماد به نفس همچنان در مسیر رضای الهی و بلند آوازه کردن نام ایران عزیز بدرخشند.

آیت‌الله رئیسی در پایان این مراسم، جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را اهدا کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول