اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

راه‌حل دانش‌بنیان‌ها برای بهره‌مندی کودکان از محیط مجازی ایمن

یکی از دغدغه‌های والدین در استفاده فرزندشان از تلفن‌های همراه، سلامت و امنیت این بستر است، چالشی که فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان راهکاری برای آن ارائه داده‌اند.

راه‌حل دانش‌بنیان‌ها برای بهره‌مندی کودکان از محیط مجازی ایمن

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «محمد آزمون» مدیرعامل شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین گفت: ما تبلت را از پایه طراحی کرده و به همراه سیستم ­عامل  اختصاصی ارائه می‌دهیم. نخستین شرکتی هستیم که برای مشتریانمان، بومی ­سازی را با سرویس ­های خاص انجام می­دهیم.

این برند ایرانی، از طریق تولید و ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت و گوشی تلفن­ همراه کودک و نوجوان، فضای مجازی پاک و امنی را برای کودکان و نوجوان ایرانی فراهم کرده به طوری­که والدین می‌توانند از طریق نرم‌افزار کنترل والدین توسط فعالان فناور این شرکت، فعالیت‌های فرزندانشان را در دنیای مجازی مدیریت و محدود کنند.

فعالان فناور این شرکت، رویکرد دانش ­بنیانی را در پیش گرفته و توانسته‌اند علاوه بر بومی­سازی، تمام اطلاعاتی که یک کاربر نیاز دارد اعم از پشتیبان‌گیری، تعریف چند کاربر و بازیابی اطلاعات را ارائه کنند. این کارکرد سبب شده تا این شرکت، به­ عنوان نخستین شرکتی که یک محصول ایران‌ساخت را با چنین قابلیت­ عرضه می‌کند، مطرح شود.

 

حفظ اطلاعات کاربر

در محصولات و گوشی­ های غیر ایرانی، اطلاعات هویتی کاربران در اختیار خارجی ­ها است اما در این سیستم عامل بومی، اطلاعات نزد شرکت محفوظ می­ماند چون پایه سیستم عامل محصولات در اختیار شرکت است.

چنین امکانی فرصت می­ دهد تا علاوه بر اطلاعات، ایرادات، به روزرسانی‌ها و دیگر قابلیت­ هایی که به ­صورت بومی طراحی شده را به­ صورت مستقل ارائه داده و مشکلاتش را نیز خودشان برطرف کنند.

 

صرفه­ جویی ارزی در اندازه­ نیمی از برندهای خارجی

قیمت تمام شده این محصول ایران‌ساخت، حدود 50 درصد نمونه ­های خارجی است و در صورت بازارسازی، صرفه ­جویی ارزی به همراه دارد ضمن آن­که هزینه اضافه‌ای بابت برند تولیدکننده پرداخت نمی‌شود، همین موضوع سبب شده است قیمت تمام­ شده و نهایی از اختلاف فاحشی با نمونه ­های خارجی برخوردار باشد.

 

اشتغال مستقیم بیش از 150 نفر

این شرکت به صورت مستقیم، در بخش تولید، 120 نفر و در بخش فنی و دفتر مرکزی، 32 نفر را مشغول به کار کرده­ ضمن اینکه چندین برابر این تعداد نفرات به صورت غیرمستقیم در سراسر کشور و البته دفاتر پس از فروش، مشغول خدمت ­رسانی هستند.

آزمون حمایت­ های معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری از فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری را اثربخش دانست و عنوان کرد: سال گذشته با ارائه این طرح نوآورانه، توانستیم  با استفاده از حمایت سرمایه در گردش بانک، تسهیلاتی را دریافت کنیم که این امر در توسعه فعالیت­ هایمان کمک خوبی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول