اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

موج جدید ابتلا در اروپای شرقی به‌علت ضعف واکسیناسیون

کشورهای اروپای شرقی کمترین میزان واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپایی داشته‌اند و کمتر از نصف جمعیت آن‌ها تا کنون یک دز از واکسن کوید-19 را دریافت کرده‌اند.

موج جدید ابتلا در اروپای شرقی به‌علت ضعف واکسیناسیون

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از رویترز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپای شرقی در روز یکشنبه از مرز 20 میلیون نفر عبور کرد. این منطقه از ابتدای فراگیری گسترده‌ترین شیوع خود را تجربه کرده‌است و تلاش دولت‌ها برای واکسیناسیون با تاخیر همراه بوده است.

کشورهای این ناحیه کمترین میزان واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپایی داشته‌اند و کمتر از نصف جمعیت آن‌ها تا کنون یک دز از واکسن کوید-19 را دریافت کرده‌اند.

کشور مجارستان با واکسیناسیون ۶۲ درصدی با دریافت حداقل یک دز، بالاترین میزان واکسیناسیون و کشور اوکراین با واکسیناسیون ۱۹ درصد از جمعیت خود که یک دز را دریافت نموده اند، کمترین میزان واکسیناسیون را در بین کشورهای منطقه اروپای شرقی داشته‌اند.

آمار مبتلایان جدید در حال افزایش است و میانگین ۸۳،۷۰۰  ابتلا در روز، بالاترین آمار از ماه نوامبر سال گذشته بوده است. علی رغم اینکه کشورهای اروپای شرقی تنها ۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، ۲۰ درصد از کل مبتلایان جدید به کوید-۱۹ در سراسر جهان مربوط به این منطقه می‌شود.

با موج جدید عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا، بسیاری از مردم اروپای شرقی در دو گروه دفاع از مواضع خود و پشیمانی از عدم دریافت واکسن  قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول