اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«ایران تک» روی آنتن پرس تی وی می رود/ برنامه ای برای انعکاس پیشرفت‌های تکنولوژیک ایران

«ایران تک» با هدف انعکاس پیشرفت‌های تکنولوژیک ایران در حوزه‌های مختلف علمی از پرس تی‌وی پخش می‌شود.

«ایران تک» روی آنتن پرس تی وی می رود/ برنامه ای برای انعکاس پیشرفت‌های تکنولوژیک ایران

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، اولین قسمت برنامه «ایران تِک» (Iran Tec) با موضوع معرفی اولین ربات جراح از راه دور ساخته شده در ایران روی آنتن شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی است.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «ایران تک» با اعلام این خبر افزود: علیرضا اختیارزاده، مجری برنامه با دکتر علیرضا میرباقری، مدیرعامل شرکت سازنده‌ این ربات جراح و دکتر کرم‌الله طولابی، فوق تخصص لاپاراسکوپی گفت‌وگو کرد.

ضحی شهریاری خاطرنشان کرد: ایران جزو اولین کشورهایی است که موفق به ساخت این ربات جراح شده و برنامه «ایران تک» به مزایا و کارکردهای این ربات می‌پردازد.همچنین مجری برنامه ضمن کار با این ربات، حس و حال خود را با بینندگان به اشتراک می‌گذارد.

به گفته تهیه‌کننده و کارگردان «ایران تک» این برنامه با هدف انعکاس پیشرفت‌های تکنولوژیک ایران  در حوزه‌های مختلف علمی از پرس تی‌وی پخش می‌شود.

شهریاری تاکید کرد: در این برنامه قصد داریم پیشرفت ایران را در تکنولوژی‌های صنعتی، نظامی، پزشکی، عمران و شهرسازی در بوته نقد و بررسی قرار دهیم.در هر قسمت از برنامه یکی از موضوعات علمی که ایران در آن به پیشرفت تکنولوژیک دست یافته است معرفی می‌شود. میهمانان و کارشناسان برنامه نیز درباره فرآیند تولید آن تکنولوژی صحبت خواهند کرد.

شهریاری تصریح کرد: هدف از ساخت برنامه «ایران تک» آگاهی مخاطبان از پیشرفت‌ها و خودکفایی ایران در حوزه‌های علمی و تکنولوژیک است.

مدت برنامه «ایران تک» ۱۵ دقیقه است و در فصل اول در قالب ۱۲ قسمت روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود.
پخش اول برنامه «ایران تک» پنج‌شنبه‌ها ساعت 21:15 به وقت تهران است. بازپخش این برنامه نیز روزهای جمعه ساعت05:15 و 14:15، روز شنبه ساعت 08:00 و ساعت 00:15 و یکشنبه ساعت 11:15 و 19:15 به روی آنتن می‌‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول