اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بازنمایی تکنیکی واقعه عاشورا در موزه حرم امام حسین +عکس و فیلم

موزه آستان قدس حسینی در صحن حضرت زینب سلام الله علیه در حال ساخت است که در این موزه علاوه بر نگهداری اشیا و آثار تاریخی و با ارزش، قرار است بخشی برای بازنمایی واقعه عاشورا با فناوری‌های نوین ساخته شود.

بازنمایی تکنیکی واقعه عاشورا در موزه حرم امام حسین +عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، صحن حضرت زینب سلام الله علیه در جوار حرم امام حسین علیه السلام توسط ایرانیان در حال ساخت است و این طرح اولین فاز از طرح توسعه حرم حسینی به شمار می‌رود.

روند ساخت موزه حرم حسینی؛ ظهر امروز

صحن حضرت زینب سلام الله علیه در مساحتی بالغ بر پنج هکتار پیش‌بینی شده است که علاوه بر بخش زیارتی و تل زینبیه، بخش‌هایی همچون موزه، کتابخانه، مضیف و ساختمان اداری به مساحت بالغ بر ۱۱۸ هزار مترمربع نیز ساخته می‌شود.

روند ساخت موزه آستان قدس حسینی از سال گذشته به صورت رسمی آغاز شد و به گفته مسؤولان این طرح، موزه آستان قدس حسینی در چهار طبقه در نظر گرفته شده و تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

در موزه حرم حسینی قرار است آثار نفیسی که هم‌اکنون در موزه داخل حرم قرار دارد، به نمایش درآمده و در یکی از طبقات آن بخشی با عنوان مرمت آثار تاریخی و نفیس پیش‌بینی شده است.

همچنین در دو طبقه دیگر علاوه بر نگهداری برخی از آثار نفیس، قرار است فضایی به منظور حضور بازدیدکنندگان در موزه همچون موزه‌های معتبر دنیا با شیوه اسلامی طراحی و ساخته شود و در بخشی دیگر واقعه عاشورا با فناوری‌های جدید بازنمایی شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

به گزارش فارس، طرح توسعه حرم حسینی با مساحتی بالغ بر ۳۸ هکتار شامل صحن حضرت زینب سلام الله علیه، صحن صاحب الزمان (عج) و صحت امام زیان العادبدین علیه السلام پیش‌بینی شده که فاز نخست آن به نام حضرت زینب سلام الله علیه  در محدوده باب القبله حرم حسینی، خیابان شهدا تا خیابان جمهوری در حال ساخت است و سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

علاقه‌مندان به کمک برای توسعه حرم حسینی می‌توانند با مراجعه به اینجا در این کار خیر شریک شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول