اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

پاشینیان: ارمنستان قصد تصرف سرزمین‌ها را ندارد

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان ضمن تاکید بر لزوم غلبه بر جو موجود دشمنی در منطقه اعلام کرد، ایروان قصد ندارد سرزمین‌هایی را تصرف کند.

پاشینیان: ارمنستان قصد تصرف سرزمین‌ها را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار روز سه شنبه (امروز) با روسای کمیته‌های دائمی پارلمان این کشور بر عزم ایروان برای دفاع از خود تاکید کرد.

بنابر گزارش وبگاه خبری «پان آرمنیَن»، او در این نشست مشترک به اعضای ارشد کمیته‌های پارمانی این کشور گفت: «ارمنستان مانند هر کشور دوستدار صلح، نیروهای مسلح خود را نه برای تجاوزگری، بلکه برای دفاع از خود در برابر تجاوز، توسعه داده و متحول می‌کند.»

نیکول پاشینیان در این دیدار درباره تنش‌های ایروان و باکو در منطقه قره باغ کوهستانی اظهارنظر کرد اما به طور صریح نامی  از جمهوری آذربایجان نبرد.

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: «ارمنستان قصد تصرف سرزمین‌ها را ندارد. از نظر توسعه سیستم امنیتی، نه تنها مدرن‌سازی قابلیت‌های دفاعی ارتش، بلکه ایجاد محیط خارجی مطلوب در اطراف ارمنستان، اجرای پیوسته دستور کار بازکردن دوره توسعه صلح آمیز برای ارمنستان و آرتساخ (جمهوری‌خودخوانده وابسته به ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی) و کل منطقه مهم است».

وی با تاکید بر لزوم فائق آمدن بر جو دشمنی موجود در منطقه، بر موضع ارمنستان در زمینه از سرگیری روند مذاکره در قالب «گروه مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل و فصل مناقشه قره باغ و رفع انسداد زیرساخت‌های اقتصادی و حمل و نقل منطقه‌ای تاکید کرد.

نیکول پاشینیان تأکید کرد که رفع انسداد زیرساخت‌های اقتصادی و حمل و نقل منطقه می‌تواند به طور کیفی محتوا و ساختار اقتصاد ارمنستان را تغییر دهد، به یک انگیزه اضافی برای توسعه زیرساخت‌های داخلی ارمنستان تبدیل شود، رشد اقتصادی فراگیر دراز مدت را تضمین کند، برای شهروندان ارمنستانی شرایط مساوی برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کند و جذابیت ارمنستان را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به طرز چشمگیری افزایش دهد.

اظهارات نخست‌وزیر ارمنستان درباره تقویت توان دفاعی و ایجاد زمینه برای تقویت زیرساخت اقتصادی منطقه در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها بین ایروان و باکو بعد از جنگ سال گذشته همچنان خبرساز است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه داشتند و با میانجیگری روسیه بر سر یک توافق آتش‌بس، جنگ پایان یافت اما درگیری‌های مرزی همچنان ادامه دارد و هر بار ایروان و باکو طرف مقابل را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول