اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت گاز برای اروپایی‌ها به 1109 دلار رسید/انگشت اتهام خریداران به سمت روسیه

در حالی که همچنان اروپایی‌ها سیاست‌های روسیه را دلیل اصلی بالا رفتن قیمت گاز در این منطقه می‌دانند در معاملات امروز هم قیمت هر هزار مترمکعب گاز، بالای 1100 دلار ماند.

قیمت گاز برای اروپایی‌ها به 1109 دلار رسید/انگشت اتهام خریداران به سمت روسیه

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، در معاملات بورس انرژی لندن قیمت گاز بالای 1100 دلار به ازای هر هزار مترمکعب معامله شد.

در بورس انرژی هلند هم هر هزار مترمکعب گاز برای تحویل در ماه نوامبر 1109 دلار به فروش رسد و حتی تا 1139 دلار هم بالا  رفت.

چند هفته‌ای است که با شروع فصل پاییز شاهد نوعی نوسان سنگین و رشد چند برابری قیمت گاز در سطح اروپا هستیم که یکی از دلایل آن پایین آمدن میزان ذخایر گاز طبیعی زیرزمینی در اتحادیه اروپا است که به صورت طبیعی برای استفاده در فصل زمستان پر می‌شوند.

کار به جایی رسید که قیمت گاز در اوایل ماه جاری حتی تا نزدیک 2 هزار دلار هم رفت. گفته می‌شود تا همین چند روز پیش فقط 71 درصد ظرفیت انبارهای گاز اروپا پر شده است.

برخی کشورهای اروپایی روسیه را مقصر بحران گازی کنونی در اروپا می‌دانند و می‌گویند این کشور به میزان کافی گاز به اروپا پمپاژ نکرده است. در عین حال شاهد آن هستیم که پروژه خط لوله نورداستریم 2 که می‌تواند ظرفیت انتقال گاز روسیه به اروپا را دو برابر کند در بحث و جدل‌های سیاسی میان سران اروپایی بلاتکلیف مانده است.

روسیه همچنین می‌گوید یکی دیگر از مشکلات بازار گاز اروپا منعقد نکردن قراردادهای بلندمدت گازی است.

النا بورمیس تروا، نایب رئیس هیأت مدیره شرکت گاز دولتی گازپروم روسیه می‌گوید کشورهای اروپایی امسال به طور قطع با سطح پایین گاز انبار شده وارد فصل زمستان خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول