اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

آغاز پویش «نوجوان پلاس» از هفته بسیج دانش‌آموزی/ روایت دانش‌آموزی از مسیر اقتدار

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی به تشریح جزئیات برنامه هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» پرداخت.

آغاز پویش «نوجوان پلاس» از هفته بسیج دانش‌آموزی/ روایت دانش‌آموزی از مسیر اقتدار

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی که به میزبانی خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان از ابتدای انقلاب تاکنون پای انقلاب بودند. حتی در دوران دفاع مقدس شاهد حضور پرشور دانش‌آموز بودیم که با همان نگاه نفی استکبار به میدان آمدند و در مقابل ظلم و ستم جنگیدند و 36 هزار شهید دانش‌آموز نیز تقدیم کشور کردند.

وی ادامه داد: در دوران جهاد سازندگی هم دانش‌آموزان خوش درخشیدند و در دوره کرونا هم می‌بینیم که دانش‌آموزان پای کار انقلاب و کشور هستند و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه می‌درخشند.

*آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب»

باستان با اشاره به پویش همکلاسی مهربان، گفت: در پویش همکلاسی مهربان، 500 هزار بسته لوازم التحریر توسط دانش‌آموزان دهه 80 تهیه و بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد و این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان دهه 80 مثل نسل اول انقلاب هستند و هر جا نیاز باشد، ورود می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» از هشتم تا 13 آبان برگزار می‌شود، گفت: بسیج را یک تفکر می‌دانیم و همه دانش‌آموزان را هم بسیجی می‌دانیم و بر این اساس، 14 میلیون و 770 هزار دانش‌آموز بسیجی داریم که برنامه‌های ما نیز در مراسم انقلابی و ایام الله برای همه دانش‌آموزان است.

* اجرای برنامه «در مسیر اقتدار» در جزیره هرمز

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به شعار هفته بسیج دانش‌آموزی افزود: گام دوم انقلاب دارای سه کلید واژه اساسی شامل «جوان، امید و ما می‌توانیم» است و ما این شعار هفته بسیج دانش‌آموزی را بر این اساس انتخاب کردیم.

وی به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: اولین برنامه «در مسیر اقتدار» است که به مناسبت گرامیداشت روز نوجوان و روز شهادت شهید فهمیده در جزیره هرمز برگزار می‌شود؛ این جزیره 26 شهید دارد که اکثرا دانش‌آموز هستند.

باستان اضافه کرد: از قایق های عاشورا استفاده کردیم و نوجوانان بسیجی در این روز در این قایق‌ها، با شهدای دانش‌آموز میثاق دوباره می‌بندند و انزجار خود را از استکبار اعلام می‌کنند. 

وی به برنامه «افول شیطان» اشاره کرد و افزود: 50 درصد مدارس باز است و در آن دسته از مدارسی که باز نیستند، تشکل‌های دانش‌آموزی حضور دارند که دانش آموزان پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را نقاشی می‌کنند و به آتش می‌کشند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. آنها از این برنامه کلیپ یک دقیقه‌ای تهیه کرده و در کانال parvareshi5@ ارسال می‌کنند. 

* شیطان رو به افول

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی، جنایت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود که شامل موشن گرافی و کلیپ است و در 20 هزار کانال و گروه بارگذاری می‌شود.

وی از رونمایی از پوستر شهید شاخص امسال «محمدرسول رضایی» خبر داد و گفت: تصویر شهید محمدرسول رضایی در روز نواختن زنگ ایثار و مقاومت رونمایی شد و در آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی از پوستر این شهید گرانقدر در جزیره هرمز رونمایی خواهد شد.

* پویش نوجوان پلاس کلید خورد

باستان با اشاره به پویش «نوجوان پلاس»، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی به تهیه کلیپ در قالب استندآپ، لب‌آهنگ، مجری‌گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی و فیلم کوتاه اقدام کنند که به بهترین آثار جوایزی تقدیم می‌شود.

وی از اجرای پویش «دنیای بدون آمریکا» نیز خبر داد و گفت: گزارشگر نوجوان به صورت مصاحبه پنج سؤال را از دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم مطرح می‌کند. این سؤالات شامل «چه کسی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد و چرا؟»، «چرا 40 سال ایران اسلامی را تحریم کردند؟»، «چرا دانش آموزان مظلوم کشوریی چون افغانستان، یمن و فلسطین را ترور می‌کنند؟»، «داعش را چه کسانی به وجود آوردند و چرا حمایت می کنند؟» و «در دفاع مقدس قریب به 200 هزار شهید تقدیم کشور شد . با حمایت چه کشورها و چه کسانی قریب به 200 هزار جوان و نوجوان ما را شهید کردند؟» است.

*افتتاحیه چهاردهمین لیگ علمی پایا در هفته بسیج دانش‌آموزی

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: یک میلیون و 100 هزار دانش آموز رأی اولی داریم و با برنامه‌های تعاملی که تعریف کردیم 862 هزار دانش‌آموز رأی اولی رأی دادند یعنی 72، 73 درصد دانش آموزان رأی اولی، رأی دادند. لذا باید دانش‌آموزان مشی انقلابی گری و حضور را یاد بگیرند.

وی از افتتاحیه چهاردهمین لیگ علمی پایا در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: دانش‌آموزان از پایه ششم تا یازدهم در این لیگ شرکت می‌کنند که هر تیم 5 نفر شرکت‌کننده دارد و 12 هزار تیم در این مسابقات شرکت می‌کنند.

باستان از برگزاری مسابقه «مروارید صدف» خبر داد و ادامه داد: این برنامه با موضوع دانش آموزان دختر به منظور راهکارهای بهبود وضعیت حجاب دختران توسط دختران برگزار می‌شود که به بهترین راهکارها و ایده ها جوایز می دهیم و هم اینکه راهکارهای برتر را در برنامه پرورشی و تربیتی تعریف می‌کنیم.

وی به اجرای برنامه‌های متعدد در استان‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه «یک راه ـ یک انتخاب» یکی از این برنامه‌هاست که نمایشگاه‌هایی را در مدارس برگزار می کنند. 

* دانش‌آموزان بسیجی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: در هفته بسیج دانش‌آموزی، یکی از فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی در هر استان، سخنران پیش از خطبه‌ها خواهد بود و در نفی سلطه صحبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تهیه و تولید محتوا با محوریت امیدآفرینی، سبک زندگی نوجوان ایرانی، ایجاد و تقویت فرهنگ استکبارستیزی در نوجوانان و جوانان، برگزاری و اجرای سرودهای خیابانی، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات نقاشی،‌ عطرافشانی مزار شهدای دانش آموز و تجدید میثاق با دانش آموزان شهید، ایجاد پویش در باب خرید لوازم التحریر ایرانی و حضور میدانی در راهپیمایی 13 آبان از جمله برنامه‌های دیگر هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی از اجرای پویش همیار بهداشت و سلامت نیز خبر داد و گفت: این طرح به منظور تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حال برگزاری است. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول