اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام حزب الله: القوات اللبنانیه، از سال 2009، پول و سلاح از آمریکا و عربستان دریافت می‌کند

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله گفت که حزب القوات اللبنانیه از سال 2009، از عربستان سعودی و آمریکا پول و سلاح دریافت می‌کند تا مقاومت لبنان را هدف قرار دهد.

مقام حزب الله: القوات اللبنانیه، از سال 2009، پول و سلاح از آمریکا و عربستان دریافت می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان امروز دوشنبه تأکید کرد که مأموریت حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست سمیر جعجع، فتنه‌افروزی و مقابله با حزب الله است.

پایگاه خبری العهد به نقل از قاووق گزارش داد، حزب القوات از سال 2009، از عربستان سعودی و آمریکا پول و سلاح دریافت می‌کند تا مقاومت لبنان را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه اسناد ویکیلیس نیز افشاگر این نقش حزب القوات بوده است، تصریح کرد، با این وجود، القوات از سال 2009 تا کنون نتوانسته است هیچ همپیمانی را برای خود حفظ کند.

این مسئول حزب الله خاطر نشان کرد، علت این گسست در همپیمانی با حزب القوات این بود که همه پی بردند جعجع در پی ایجاد جنگ داخلی جدید در لبنان است.

قاووق تأکید کرد: «[همیپمانان پیشین القوات] به ما گفتند که این حزب تغییر نمی‌کند، بلکه در راستای پروژه واحدی به نام جنگ‌افروزی و درگیری فعالیت می‌کنند».

وی بر این باور است که جنایت حزب القوات در حوادث اخیر بیروت، جای تعجب ندارد؛ زیرا این حزب طی سالهای گذشته برای انجام این مأموریت پول دریافت می‌کند.

این مسئول حزب الله تصریح کرد، رخدادهای بیروت نشان داد که ماهیت مجرمانه عناصر القوات تغییر نکرده و پروژه این حزب، آغاز مجدد جنگ داخلی است.

قاووق گفت که پروژه عناصر القوات، خطر موجودیتی واقعی برای لبنان و آینده این کشور است؛ زیرا این حزب، سیاست آمریکا و عربستان را در پیش گرفته که مبتنی بر کشاندن لبنان به سمت جنگ داخلی است.

وی تأکید کرد، دشمنان لبنان از گسترش مکتب مقاومت در بین مردم خشمگین هستند، ولی نتوانستند برای مقابله با حزب الله جبهه داخلی تشکیل دهند.

عضو شورای مرکزی حزب الله در پایان هشدار داد، حزب الله که برای مقابله با دشمن صهیونیست، 100 هزار نیرو آماده کرده است، قطب‌نما را از دست نخواهد داد.

در همین ارتباط، هفته گذشته در تیراندازی تک‌تیراندازان به سمت هوادران حزب‌الله و جنبش «امل» در الطیونه بیروت هفت نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند. برآوردها نشان می‌دهد که این کمین از پیش طراحی شده بوده و یکی از مسؤولان حزب القوات یک روز قبل از حادثه در منطقه حاضر شده  و بر آمادگی‌ها برای کمین نظارت کرده بود.

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله هم در سخنرانی اخیر خود حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول