اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور شد

آیت الله رئیسی در حکمی امیرعبداللهیان را به عنوان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منصوب کرد.

امیرعبداللهیان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حکمی حسین امیرعبداللهیان را به عنوان جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منصوب کرد.

 رئیس جمهور با صدور حکمی، در اجرای بند (١)تصویب نامه مورخ ١٣٩۴/١٢/٢٢ هیات وزیران و در اجرای تبصره (١) ماده (١) آیین نامه اجرایی «شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور» مصوب ١٣٨۶/٠۶/٠٩، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را با حفظ سمت به عنوان جانشین رئیس «شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور» تعیین کرد. 

رئیس جمهور کشورمان در حکم صادر شده ابراز امیدواری کرده است که امیرعبداللهیان با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، روحیه انقلابی، مردم داری، پاکدستی و فساد ستیزی، قانونمداری، مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی، در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور، تلاش مجدانه داشته باشد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در جمع ایرانیان مقیم آلمان بر اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فرآیند تصمیم گیری‌های داخل کشور تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان ضمن تبیین دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور در مورد حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات ایرانیان خارج از کشور و تسهیل امور آنها ، یادآور شد که رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع تاکید دارند.

گفتنی است یکشنبه هفته گذشته نیز رئیس جمهور حسن کاظمی قمی را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان منصوب کرد که مراسم معارفه کاظمی قمی امروز با حضور امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول