اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان درباره «حسن کاظمی قمی» چه گفت؟

وزیر امور خارجه انتخاب کاظمی قمی به عنوان نماینده ایران در امور افغانستان را انتخابی شایسته خواند و ابراز امیدواری کرد این انتخاب تکمیل کننده روند درست اتخاذ شده درباره افغانستان باشد.

امیرعبداللهیان درباره «حسن کاظمی قمی» چه گفت؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم معارفه حسن کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و تقدیر از زحمات محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان امروز (دوشنبه) با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. 

در این مراسم که معاونان و مدیران وزارت امور خارجه و برخی شخصیت های کشوری و لشکری حضور داشتند، امیرعبداللهیان ضمن تشکر از  خدمات  ارزنده محمد ابراهیم طاهریان فرد، با اشاره  به سوابق دیپلماتیک حسن کاظمی قمی به عنوان سفیر ایران در عراق و سرکنسول ایران در هرات، از وی به عنوان انتخابی شایسته توسط رئیس جمهور نام برد. 

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر تسلط حسن کاظمی قمی بر حوزه افغانستان و حضور و استقرار وی در مجموعه وزارت امور خارجه، ابراز امیدواری کرد این انتخاب تکمیل کننده روند درست اتخاذ شده در مورد افغانستان باشد.

حسن کاظمی قمی نیز در این مراسم با اشاره به اقدام آیت الله رئیسی رئیس جمهور در انتصاب نماینده ویژه افغانستان  از نگاه راهبردی دولت سیزدهم به موضوع افغانستان سخن گفت و استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه ای و بین المللی برای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و تشکیل دولت فراگیر در این کشور و برنامه ریزی برای اجرای نقشه راه همه جانبه در خصوص افغانستان را از برنامه های خود برشمرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه هفته گذشته در جلسه هیأت دولت «حسن کاظمی قمی» را به عنوان نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان منصوب کرد.

آیت‌الله رئیسی در اظهاراتی درباره افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار افغانستان می‌داند و آماده کمک و همکاری همه جانبه برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار برای ملت افغانستان است.

حسن کاظمی قمی پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در بغداد و همچنین سرکنسولگری ایران در هرات بوده است.

محمدابراهیم طاهریان فرد پیش از این نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان بود.

به گزارش فارس، در نشست هفتگی سعید خطیب‌زاده با خبرنگاران در ۲۶ مهر ماه خبرنگاری از خطیب‌زاده درباره تعیین حسن کاظمی قمی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و وضعیت طاهریان فرد نماینده ویٰژه وزیر خارجه در امور افغانستان سؤال کرد که وی پاسخ داد: موضوع افغانستان موضوع ملی است و همواره به صورتملی پیگیری شده است. دستگاه دیپلماسی به عنوان نهاد حاکمیتی همین رویکرد را داشته و الان هم همین رویکرد ادامه خواهد یافت.مهم این است که همه جهات ذیربط و نهادها و بخش‌های مرتبط با افغانستان در یک هماهنگی و هارمونی خاصی کارهایشان جلو رفته و باز هم جلو خواهد رفت و وزارت امور خارجه نیز به عنوان تنظیم کننده روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران نقش محوری خودش را در پرونده‌های ملی دارد.

وی افزود: آن‌چه مهم است تامین حفظ و صلح و ثبات افغانستان است که برای امنیت ملی ایران بسیار حائز اهمیت است. تا زمانی طاهریان حضور داشت پرونده به صورت ملی پیگیری می‌شد و کماکان هم به صورت ملی پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول